Selv om onlinehandlen er i fuld gang, har lingerikæden store planer om at ekspandere med 14 nye butikker inden 2024.
Den danske lingerikæde Wunderwear har ambitiøse planer for de kommende år. De har netop fremlagt en strategi, der indeholder en ekspansion på 14 butikker på landsplan. Det skriver Børsen.
Planen er at have butikker i de større byer, såsom Randers og Helsingør. Wunderwear ser nemlig stadig et stort potentiale i at være fysisk til stede.
“Vi har planer om at vokse, og ulig mange andre ser vi muligheder for fysisk tilstedeværelse. Vi vil ud i de større byer, hvor vi endnu ikke er repræsenteret, fordi vi kan mærke interessen,” siger Susanne Ipsen, kædechef i Wunderwear, til Børsen.
Fysisk butik har en berettigelse
Det er eksisterende ejere af lingeributikker, der har henvendt sig til Wunderwear med et ønske om at blive en del af kæden – men der har også været personer, der gerne vil starte en butik op fra bunden.
Ifølge Susanne Ipsen er det ikke alt, der er hensigtmæssigt at købe online – og hun mener, det er vigtigt for kunderne at få vejledning om for eksempel undertøj. Derfor har den fysiske undertøjsbutik stadig en berettigelse.
“Køb af undertøj kræver personlig vejledning. Når først man har oplevet komforten i at bruge den rigtige størrelse, f.eks. i bh, ved man godt, at man jævnligt har brug for at komme ind i butikker og blive fittet af en ekspert. Det er sådan, vi opnår vores berettigelse,” siger Susanne Ipsen.
Foto: Wunderwear