I weekenden slår den internationale vintagebutik Time’s Up Vintage dørene op i Magasin på Kongens Nytorv. Samarbejdet er en del af Magasins ansvarlighedsstrategi, der blandt andet skal bidrage til en mere ansvarlig mode- og livsstilsbranche.

Magasin offentliggjorde sidste år deres ansvarlighedsstrategi, som skal være med at skabe en mere ansvarlig mode- og livsstilsbranche. Nu tager kæden endnu et skridt i den grønne retning.

I weekenden åbner vintagebutikken Time’s Up Vintage nemlig i Magasin på Kongens Nytorv. Det oplyser Magasin i en pressemeddelelse.

Gennem samarbejdet ønsker Magasin at imødekomme den forbrugertendens, man oplever hos kunderne, som går mod et ønske om mere kvalitet frem for kvantitet.

”Vi er enormt begejstrede for at kunne byde en ny partner velkommen, og vi glæder os virkelig meget til at kunne tilbyde vores kunder en ny shoppingoplevelse i Magasin på Kongens Nytorv. Samarbejdet med Time’s Up Vintage, og muligheden for nu også at kunne tilbyde vintagemode, er for Magasin en naturlig forlængelse af vores ’We Love To Care’-strategi. Og så er det også et samarbejde, der på mange måder markerer den spændende udvikling, vi er i, hvor vi fremover kommer til at udvide vores sortiment af eksklusive kvalitetsvarer, der aldrig går af mode,” udtaler Margrethe Dahl Lermann, der efter 12 år på posten som indkøbsdirektør er fratrådt stillingen, der nu i stedet er overtaget af Esben Hougaard.

 

Håber flere ser værdien i vintage

Bag Time’s Up Vintage er ejeren Jesper Richardy. Han arbejder efter en mere tidløs tilgang til vintage med fokus på kvalitet, snit og materiale og håber, at endnu flere får øjnene op for vintage.

”Vi glæder os enormt meget til at åbne dørene til Time’s Up Vintage i Magasin og byde kunderne velkommen. Vi håber, at vi med åbningen kan nå ud til en masse nye kunder – måske endda nogle, som endnu ikke før har handlet vintage – og give dem et indblik i den ekstra værdi og historie, som vintagetøj giver. Universet i Magasin kommer til at byde på et lidt andet udtryk end den eksisterende butik. Den bliver anderledes i indretning, hvor vi opbygger små universer omkring en periode eller et tema, men også i udvalg, hvor vi vil have et endnu større fokus på især vintageklassikere som 70’ernes Burberry trenchcoat og Hermès silketørklæder,” siger Jesper Richardy i pressemeddelelsen.

Times Up Vintage åbner i Magasin på Kongens Nytorv i slutningen af uge 36.