Platformen vækster med knap 70 procent i perioden januar til marts 2021 i forhold til samme periode sidste år.
Den danske modeportal Miinto, der er en online markedsplads for 1.800 modebutikker, brands og designere i 13 forskellige lande, har solgt produkter for mere end 300 mio. kroner i første kvartal af 2021 og vækster dermed med 67 procent i forhold til samme periode sidste år. Det oplyser modeportalen i en pressemeddelelse.
“Vi er meget stolte og ydmyge over at kunne sælge produkter for mere end 300 mio. kroner i Q1 og sende denne omsætning til vores mange partnere. Mange kæmper stadig med nedlukninger og restriktioner, så det er vigtigt, at vi lykkedes online,” lyder det fra Miinto-direktør Konrad Kierklo.
Miinto oplyser desuden i pressemeddelelsen, at forventningen fortsat er at lande en vækst på samme niveau som sidste år.
Nyt hold i bestyrelsen
Grundet ambitioner om fortsat massiv vækst sætter en ny mand sig på formandsposten i Miinto, hvor flere nye medlemmer også træder ind.
“Det er ingen hemmelighed, at vi stadig er på en vækstrejse, og vi har derfor brug for kræfter med ekstrem forretningsmæssig og kommerciel tyngde,” siger Konrad Kierklo, der fortsætter:
“Det er derfor en ære at få muligheden for at arbejde sammen med så anerkendte og dygtige folk som Jeanette Aaen, Peter Williams og Jørgen Madsen Lindemann.”
Det er sidstnævnte forretningsmand, den forhenværende direktør hos MTG Group, som sætter sig på formandsposten.
”Miinto er bygget på et sympatisk og smart koncept om at vinde gennem partnerskaber. Dette kombineret med et passioneret og ambitiøst hold kan blive rigtig stort, og den rejse vil jeg gerne være med til at hjælpe på vej,” siger Jørgen Madsen Lindemann.
Jeanette Aaen har erfaring med at drive det danske luksusstormagasin Illum og skal være med til at sikre, at Miinto griber udviklingen og eksekveringen rigtigt an. Peter Williams er tidligere CEO i den britiskbaserede stormagasinkæde Selfridges.
”Peter Williams er en kæmpeprofil inden for retail og har blandt andet haft en vigtig andel i skaleringen af store internationale, online modebrands som Asos, hvor han har siddet i bestyrelsen i otte år. Så vi får også her en profil med en kæmpe indsigt på alle niveauer af forretningen, og som også forstår vores partnere,” siger Jørgen Madsen Lindemann.
Foto: Konrad Kierklo, Miinto