Modeportalen satser på den stigende efterspørgsel efter secondhand fashion med et opkøb af secondhand platformen The Vintage Bar.

Secondhand fashion er mere populært end nogensinde, og derfor har Miinto købt modeportalen The Vintage Bar for at imødekomme kundernes stigende efterspørgsel. Miinto er salgskanal for mere end 1500 modebutikker fordelt på 14 lande, og siden de første secondhand varer blev solgt i 2019, er salget af cirkulær fashion nået op på 6,5 procent af det samlede salg. Målet er, at salget af secondhand varer på Miinto skal udgøre 25 procent i 2025, og det skal købet af The Vintage Bar være medhjælpende til.

“Der er en stærk og voksende efterspørgsel efter pre loved items i hele verden, og det er essentielt for Miinto, at vi også i morgen forbliver relevante for den efterspørgsel, forbrugerne har på secondhand. Med tilføjelsen af The Vintage Bar i Miinto familien får vi et dedikeret dygtigt team til at sikre, at vi sammen fortsat kommer til at være stedet med de bedste og mest relevante produkter – ligegyldigt om det er nyt eller pre loved,” siger CEO i Miinto, Konrad Kierklo, i en pressemeddelelse.

The Vintage Bar startede i 2018 og har siden opbygget et stærkt brand, som har mere end 600.000 følgere på Instagram og 250.000 aktive brugere på platformen. Samarbejdet kombinerer The Vintage Bars kreativitet og store repræsentation af secondhand butikker og sælgere med Miintos kapacitet og deres ledende profil som repræsentant for modebutikker fra hele Europa. På den måde kombinerer de to virksomheder firsthand- og secondhand mode, og forbrugerne får en global platform med cirkulære muligheder.

“Miinto er det ideelle hjem for The Vintage Bar, da vi deler den samme vision om at skabe en mere cirkulær og inkluderende modeindustri. Det handler om at omfavne moden, både det nye og det gamle, samt inspirere den næste generation til at se det at købe og sælge secondhand som noget lige så normalt som at shoppe firsthand. Sammen kan vi være frontløbere på at gøre secondhand til en 100 % naturlig del af modeindustrien. Vi ønsker at transformere narrativet omkring firsthand og secondhand mode og forene de to til én fælles industri. Jeg er meget spændt på den kommende rejse med Miinto, siger CEO af The Vintage Bar, Mikael Mortensen Savas.

 

Foto: Konrad Kierklo, Miinto