Det bæredygtige modebrand Elsk er fast besluttet på at støtte sine lokale forhandlere under coronakrisen. Brandet vil donere 25 procent fra beløbene fra webshoppens ordrer til de lokale butikker.

Modebranchen bliver alvorligt ramt af coronavirusset i disse dage, hvor uvished og butikslukninger udgør en stor del af forhandlernes bekymringer.

Det ønsker det nordjyske modebrand Elsk at tage kampen op imod ved at udarbejde sine egne hjælpepakker, og den 18. marts 2020 lanceres den første af disse. Det fortæller Elsk i en pressemeddelelse.

”Det er krisetid, og hos Elsk prøver vi efter bedste evne at navigere i det og samtidig også hjælpe vores forhandlere med at komme igennem det,” udtaler direktøren i Elsk, Lars Riis Jensen.

Det første alternative tiltag i forsøget på at hjælpe sine lokale forhandlere er ved at give de onlinehandlende på Elsks hjemmeside mulighed for at støtte butikkerne. Kunderne kan nemlig udvælge en butik på en forhandlerliste, når de bestiller en ordre. Elsk vil derefter donere 25 procent af omsætningen på den pågældende ordre til den valgte butik.

Hermed giver Elsk kunderne mulighed for at støtte de lokale butikker uden ekstra omkostninger for dem.

Elsk fortæller, at der både er fordele og ulemper ved initiativet for de lokale forhandlere, men at de tror på, at initiativet vil ramme det rette kundesegment.

”Fordelen ved dette initiativ vil være, at vi forhåbentlig kan give lidt indtjening til forhandlerne, uden at de har risiko/arbejde ved det. Ulempen er selvfølgelig, at de så ikke får den pågældende kunde ned til dem i butikken. Vi tror dog på, at de kunder, som vil benytte sig af det, er kunder, der alligevel ville holde sig væk fra de fysiske butikker samt vores normale webshop-kunder, som nu får mulighed for at shoppe på en måde, hvor de kan støtte lokale butikker,” udtaler Lars Riis Jensen.

Tiltaget vil i første omgang gælde 14 dage frem.

 


Interesserer du dig for retail, og vil du gerne læse endnu mere herom? pej gruppen udgiver magasinet Retail Mag, der er skrevet til og for dem, der interesserer sig for fremtiden inden for detail- og nethandel. Magasinet giver overblik, perspektiv og inspiration og lægger op til fordybelse og strategisk planlægning. Retail Mag nr. 1 2020 udkommer den 1. april. Læs mere om magasinet her.