I oktober 2019 fejrer brillemærket Monkeyglasses sine 10 år i branchen ved at åbne sin første butik. 

Det bæredygtige brillemærke Monkeyglasses fejrer sit 10-års jubilæum ved at åbne sin allerførste butik. Butikken får sin placering på Nørrebro i København. Det skriver brandet i en pressemeddelelse.

Om valget af placeringen på Nørrebroudtaler CEO Morten Seaton, at Nørrebro er et sted, hvor nye ideer får lov til at blomstre, og at der bor åbne og bevidste forbrugere, der matcher Monkeyglasses grønne og servicemindede dna.

Brillebrandet har eksisteret i 10 år, og lige siden dag et har der været fokus på bæredygtighed i alt fra materialer, forsendelse og produktionsproces.

”Vi har været modige og insisteret på en politik for nul affald, stel i bionedbrydeligt bomuldsacetat og genanvendt stål og genbrugspapiremballage”, udtaler ejerne af Monkeyglasses, Mai-britt og Morten Seaton.

De bæredygtige briller har indtil nu været solgt online og i optikerbutikker i mere end 12 lande, men det er altså første gang, at Monkeyglasses kommer til at sælge sine egne produkter i egen butik. I forbindelse med jubilæet har brandet designet en jubilæumskollektion, der også vil være tilgængelig i de optikerbutikker, hvor Monkeyglasses allerede bliver solgt.

Butikken åbner den 10. oktober på Fælledvej i København N.