Den danske multibrand-platform for smykker The Jewellery Room gør sig klar til kampen om at blive forbrugernes foretrukne smykkedestination med en kapitalindsprøjtning fra to succesfulde forretningsmænd.
Søstrene bag The Jewellery Room, Pernille Møbjerg Knudsen og Charlotte Møbjerg Ansel-Henry, gør sig klar til at blive den førende multibrand-smykkeplatform med en kapitalindsprøjtning og to nye succesfulde forretningsmænd ombord.
Med en stigende interesse for smykkemarkedet herhjemme med 10 procents vækst siden sidste år, er ambitionerne hos de to søstre tårnhøje.
”Vi vil sætte barren højere og skabe et inspirationsunivers, der er mere end en shop. Vi vil udvikle vores online platform og positionere os i et bredt luksussegment med en æstetik og et kurateret univers, som vi tror på kan nå langt,” fortæller Charlotte Møbjerg Ansel-Henry i en pressemeddelelse.
Det er Frederik Kolenda og Peter Michael Oxholm Zigler, der er blevet de to nye partnere i virksomheden. Selv om ingen af de to forretningsmænd kommer med erfaring fra smykkebranchen, så kan de bidrage med digitale kompetencer og erfaring inden for e-commerce.
En digital platform med stort potentiale
De to nye partnere ser frem til at opstarte det nye samarbejde med søstrene. Markedet for smykker er et af de hurtigst voksende inden for online luksuskategorien lige nu. Med en global vækst, der forventes at ramme 250 mia. euro i 2020, er det derfor også forståeligt, at de to nye partnere ser et stort potentiale i, at The Jewellery Room kan gå den vej, som søstrene har ambitioner om.
”Kigger man på udviklingen og digitaliseringen af lignende brancher, er jeg ikke i tvivl om, at smykkebranchen over de næste par år kommer til at bevæge sig mere digitalt, og at der derfor er behov for en markedsplads for de stærkeste brands. The Jewellery Room står ultimativt bedst til at tage den position qua et utrolig godt produkt, et kompetent team og de helt rigtige relationer i branchen,” fortæller Peter Michael Oxholm Zigler, og Frederik Kolenda supplerer:
”Pernille og Charlotte har over de seneste år etableret The Jewellery Room rigtig stærkt i smykkebranchen. Jeg tror på platformens digitale potentiale, og sammen med Peter Michael ser jeg frem til at udvikle den henvendt mod købestærke forbrugere.”
Også søstrene glæder sig til samarbejdet med de to nye partnere. Et samarbejde, der i ligeså høj grad bygger på ønsket om et samarbejde med en værdiskabende tredjepart.
”Det faktum, at de to nye medejere er erfarne iværksættere og kender til det at være i en udviklingsfase og selv har bygget noget fra ingenting til succes, er både motiverende og værdiskabende for vores samarbejde,” fortæller Pernille Møbjerg Knudsen, der afslutningsvist i enighed med Peter Michael Oxholm Zigler og Frederik Kolenda fastslår:
”Der findes mange multibrand-shops, men ingen stærke i smykkenichen. Vi ser en stigende tendens mod vertikale onlinebutikker, hvilket kombineret med opgøret med brug-og-smid-væk-kulturen og den stigende tendens til at investere i kvalitet, gør kostbare smykker og et luksus niche-site endnu mere relevant.”