De to iværksættere vil sætte skub i butikshandlen, sikre mere liv i byernes centre og i sidste ende sætte sig op imod Amazon med deres nye koncept.

Selskabet hedder Censuum. Stifterne er Dennis Eriksen og Dion Guldberg, og de tager kampen op mod Amazon med deres nye forretningsidé.

I løbet af de næste måneder vil de starte de første forretninger i København, hvor mindst 40 bæredygtige brands inden for tøj, mad og livsstil samles under samme tag baseret på grundtanken om fællesskab – blandt andet i form co-retail. Det skriver Børsen.

“Hvis du er en onlinebutik i dag og ikke har en fysisk butik, så kommer du til at tabe. Begge platforme er nødvendige. Vi tilbyder det fysiske ben til de onlinevirksomheder, der kun har en onlinetilstedeværelse i dag,” forklarer Dennis Eriksen om det nye koncept.

Målet er at bringe onlinebrands ud i den fysiske handel uden nøglepenge og gigantiske budgetter, og hvor de er samlet under ét tag med andre virksomheder.

“Vi forsøger at gøre det så simpelt for dem som overhovedet muligt. I virkeligheden kan de købe en fysisk butik lige så simpelt, som de kan købe sig en webshop i dag,” fortsætter Dennis Eriksen.

Lige nu er der fremskredne forhandlinger om et lejemål nær Nørreport Station, oplyser de to stiftere, der dog også har planer om at tage deres nye koncept ud internationalt.

Foto: Pexels