Europas førende onlineplatform for mode og livsstil slog i løbet af årets største tilbudsuge, Cyber Week, blandt andet rekord i antallet af nye kunder på siden.
Det er 5. gang, at den tyske onlinegigant Zalando afholder Cyber Week.
Dette års Cyber Week, der både inkluderer Black Friday og Cyber Monday, lokkede 840.000 nye kunder ind på den tyske onlineshop. Det er ny rekord, skriver Zalando i en pressemeddelelse.
Tilbudsugen førte desuden også til et øget salg på 32 procent sammenlignet med sidste års Cyber Week. Hertil kommer, at partnerne, der er en del af Zalandos Partnerprogram, øgede omsætningen med gennemsnitligt 20 procent.
Tallene er, ifølge Zalando, en indikation af, at onlineshoppen har potentiale for at ekspandere forretningen yderligere.
”Vi har optimeret vores onlinesystem efter sidste års Black Friday for at give vores kunder attraktive tilbud gennem hele Cyber Week. Vi er stolte af at kunne sige, at vi i år har overgået vores ambitiøse mål – især med hensyn til vores Partnerprogram. Succesen med Cyber Week i år markerer en milepæl for vores vækst, vores transformation og er endnu et skidt hen imod vores vision om at blive ’the Starting Point for Fashion’,” udtaler Co-CEO for Zalando SE, David Schneider, i pressemeddelelsen.
På Black Friday alene blev omkring 7.200 ordrer lagt i minuttet på de travleste tidspunkter, hvilket ligeledes slår sidste års Black Friday-rekord på 4.200 ordrer.