Retail / E-tail

Nyheder, der helt specifikt handler om forretninger eller netbutikker i den danske modebranche, finder du her.

Branchebladet TØJ holder dig opdateret på, hvad der sker inden for både retail og e-tail i modebranchen.

Stigning i tøjsalg men stadig lavere end året før

Detailsalget stiger igen – især salget af beklædning steg i februar, men i forhold til samme måned sidste år bruger danskerne stadig færre penge på både tøj, mad og andre forbrugsvarer.

Kæmpe H&M åbningsfest i London

H&M har løftet sløret for deres totalt fornyede og udvidede flagskibsbutik på Londons Oxford Circus. Åbningen bliver fejret i samme grandiose stil som butikken er præget af.

Bestseller åbner flere butikker i Egypten

Bestseller har ikke ændret strategi i Egypten trods de senere års megen uro og går nu i gang med at åbne flere nyt butikker.

Han Kjøbenhavn åbner butik i New York

Det danske herretøjsfirma Han Kjøbenhavn åbner for første gang ny butik uden for Danmark. Det trendy SoHo kvarter i New York danner rammerne for den nye lokation.

iPads erstatter skiltning

En ny æra i detailhandlen er startet. I hvert fald hos amerikanske Kate Spade, der tager kampen op mod e-handel. Brandets fysiske butikker er trådt ind i den digitale verden via iPads for at trække kunder ind i de fysiske butikker. giver det ikke mening – så læs videre her.

Burberry åbner flagskibsbutik på Rodeo Drive

Burberry har afsløret, at de vil åbne en ny flagskibsbutik i Los Angeles distriktet Beverly Hills. Den nye koncept butik ventes åbnet i slutningen af 2014.

Varner-Gruppen offentliggør leverandører

Varner-gruppen, der er Norges største tekstilkæde, har besluttet at offentliggøre, hvilke fabrikker virksomheden benytter som leverandører. Det sker for at højne gennemsigtigheden i forhold til forbrugerne og for at øge kvalitetssikringen.

Nordstrom er USAs foretrukne modebutik

Nordstrom er blevet kronet som USAs favorit butikskæde inden for modetøj, viser en forbrugerundersøgelse. Dermed er Kohl’s viftet af positionen på førstepladsen gennem tre år.

H&M ekspanderer i USA

H&M har spottet et stort uudnyttet potentiale på det amerikanske marked og planlægger at åbne adskillige nye butikker i år. Med “kun” 269 butikker fordelt på over 314 mio. indbyggere, er mulighederne for ekspansion store.

Dior overtager Harrods

Det franske modehus Dior overtager midlertidigt Harrods. I en hyldest til Dior, lader britiske Harrods en del af deres stormagasin omdanne til et “Dior univers”.

Gucci har succes med mobilsite

Luksusmærket Gucci er ikke for fin til også at hoppet med på mobilsite-bølgen. For der er penge i at lave skræddersyede mobilløsninger til luksusforbrugerne.

Efteruddannelse i detailbranchen

Detailbranchen har fået øjenene op for det lave antal af butiksansatte, som benytter sig af efteruddannelse. Nu sættes uddannelsesambassadører på opgaven og akademiuddannelsen i retail er blevet optimeret.