Retail / E-tail

Nyheder, der helt specifikt handler om forretninger eller netbutikker i den danske modebranche, finder du her.

Branchebladet TØJ holder dig opdateret på, hvad der sker inden for både retail og e-tail i modebranchen.

Dior overtager Harrods

Det franske modehus Dior overtager midlertidigt Harrods. I en hyldest til Dior, lader britiske Harrods en del af deres stormagasin omdanne til et “Dior univers”.

Gucci har succes med mobilsite

Luksusmærket Gucci er ikke for fin til også at hoppet med på mobilsite-bølgen. For der er penge i at lave skræddersyede mobilløsninger til luksusforbrugerne.

Efteruddannelse i detailbranchen

Detailbranchen har fået øjenene op for det lave antal af butiksansatte, som benytter sig af efteruddannelse. Nu sættes uddannelsesambassadører på opgaven og akademiuddannelsen i retail er blevet optimeret.

Zaras online store er en succes

Salgstallene for Zaras globale online handel skyder i vejret, viser rapport.

3D-scanner erstatter skrædderens målebånd

Herreekviperingsbutikken Mond of Copenhagen har fået installeret Danmarks første 3D-bodyscanner. Scanneren leverer en hidtil uset præcision indenfor opmåling af skræddersyede jakkesæt og formindsker arbejdstiden markant.

H&M serverer forbrugernes historier

& Other Stories hedder H&M’s nye førende mærkevarebutik, som på fredag åbner i London. Konceptet tilbyder mode indpakket som historier, der er taget fra det virkelige liv. Blogs og sociale medier danner rammen for inspirationen til kollektionerne.

Rosengårdcentret i Odense får ny ejer

Rosengårdcentret i Odense har fået nye ejer og får muligvis mere plads. Salget, der har været planlagt i et års tid, og er i dag en realitet.

Gudrun Sjödén åbner flagskibsbutik i N.Y.

Det svenske modeikon Gudrun Sjödén har lanceret sin første amerikanske Flagskibsbutik i SoHo i New York. Det er designerens 16. butik på verdensplan.

Internationale upcoming designere i Magasin

Under Copenhagen Fashion Week var Muuse.com at finde i Magasin på. Kgs. Nytorv, hvilket var en stor succes. Nu gentages succesen. I de næste to uger kan kunder shoppe designtøj fra upcoming internationale designere i Magasin.

Illum er solgt

Den italienske stormagasinkæde “La Rinascente” har købt det danske stormagasin Illum med en målsætning om at fortsætte den progressive udvikling. Nu skal der investeres i facade, infrastruktur og varesortiment.

Ecco åbner ny flagskibsbutik

Torsdag d. 7. marts er åbningsdagen for den nyrenoverede Ecco flagship store i København. Konceptet i den nye butik er bygget op omkring den skandinavisk stil, som ECCO er kendt for. ”Funktionel, naturlig og simpel – og samtidig eksklusiv og stilfuld.” Således beskrives filosofien bag den nye Ecco flagship store.

Modebloggere kan løfte tøjsalget

Modebloggere lader til at have fundet deres plads på markedet som en forlænget marketingarm, der rækker fra virksomhederne og ud til forbrugerne og også den anden vej i form af budskaber og ofte med en vis status i form af trendangivende og med en høj popularitetsstatus.