Nordjyske Luksusbaby sælger næsten halvdelen af virksomheden til investorer kendt fra Løvens Hule. Planen er nu at ekspandere til Norden og Europa.

Stifterne af Luksusbaby Ann-Louise Christine Aasted og Morten Grabowski Kjær har på syv år skabt en virksomhed i massiv vækst. I indeværende regnskabsår sigter de mod en trecifret millionomsætning og en medarbejderstab på over 120 ansatte.

Virksomheden har i dag både webshop og to fysiske butikker i Aalborg og Aarhus og har det seneste år indtaget flere nye markeder.

Nu skal der endnu mere fart på. Derfor sælger Ann-Louise Christine Aasted og Morten Grabowski Kjær 45 procent af Luksusbaby til Jan Dal Lehrmann, Mark Nielsen og Jacob Risgaard. Det sker ud fra en værdiansættelse på et trecifret millionbeløb, og investeringen er den største, de tre investorer har foretaget i fællesskab.

 

Luksusbaby skal være en endnu større aktør

Jan Dal Lehrmann står for 20 procent. Coolshop med Mark Nielsen og Jacob Risgaard for 25 procent af handlen, og de skal bidrage til de kommende års vækst. Både på nettet og i forhold til åbningen af endnu flere fysiske butikker.

Dermed lægger stifterne og investorerne an til en aggressiv ekspansionsplan, der skal gøre Luksusbaby endnu større i ind- og udland.

Coolshop fik i foråret 2021 selv en investor i form af Anders Holch Povlsen-ejede Heartland. Og det bliver en vigtig brik i styrkelsen af Luksusbabys profil i Norden og resten af Europa.

“Vi har tidligere været i dialog med forskellige eksterne aktører, men det har ikke føltes rigtigt før nu. Vi vil gerne holde fast i Luksusbabys evne til agere som en lille butik, hvor kvalitet og god service er altoverskyggende. Det princip hylder vores nye investorer heldigvis. Vi har brugt det sidste år på at lære vores nye partnere godt at kende, og i den proces er der opnået en helt særlig kemi mellem os. Det er derfor med en god og sund mavefornemmelse, at vi nu afgiver en del af vores lille baby,” siger Ann-Louise Christine Aasted i en pressemeddelelse.

Også fra de nye investorer er der en meget stærk tro på, at væksteventyret i Luksusbaby kun lige er begyndt:

“Ud over det faktum, at Luksusbaby har gjort det ekstremt godt og er eminent dygtige til at købe ind, er virksomheden lykkedes med at skabe et univers, hvor man som kunde får en god, gammeldags købsoplevelse. Der findes ikke nogen som Luksusbaby selv på europæisk plan, og derfor glæder vi os til sammen med ledelsen og medarbejderne at udbygge virksomheden med flere butikker og flere lande hen over de kommende år,” udtaler Jan Dal Lehrmann.

Derudover er investeringen ifølge Jacob Risgaard og Coolshop forbundet med lidt ekstra stolthed:

“Luksusbaby er en ægte, nordjysk succeshistorie, og de har formået at knække koden til den svære disciplin det reelt er at sælge børne- og ungdomstøj på nettet. Derfor ser vi selvfølgelig frem til at blive en del af virksomheden og forhåbentlig løfte den til næste niveau,” kommenterer Jacob Risgaard.

 

Foto: Luksusbaby, Ritzau