Rains vil fordoble butiksantallet inden nytår

Som en del af strategien om at runde en halv milliard inden 2022 fortsætter regntøjs- og accessoriesbrandet butiksekspansionen. ”Det har vist sig, at vores egen retail er vigtig for eksponeringen af hele kollektionen,” udtaler den detailforretningsansvarlige hos Rains.

Det danske regntøjs- og accessoriesbrand Rains, der i 2016 valgte at stævne modegiganten Inditex for at have kopieret to produkter, vil som del af strategien om at runde en halv milliard inden 2022 fortsat øge antallet af egne butikker. Inden året er omme, skal de nuværende 25 butikker blive til 55. Det skriver Børsen.

Rains har i flere år vækstet på både årsresultat, bruttofortjeneste og egenkapital og kom i sit  årsregnskab fra 2018 ud med en bundlinje på knap 21 mio. kroner.

Sidste år udvidede Rains med i alt otte nye butikker, og når de 30 nye er kommet på plads i 2020, er det planen at åbne yderligere 15 nye butikker i løbet af 2021 og 2022, fortæller medejer og detailforretningsansvarlig for Rains, Daniel Brix Hesselager, til Børsen.

I begyndelsen solgte Rains regntøj, men har siden udvidet forretningen til også at omfatte tasker og accessories.

”Det har vist sig, at vores egen retail er sindssygt vigtig for eksponeringen af hele kollektionen. For få år siden troede man, at nu ville nethandlen tage helt over fra butikkerne. Det holder ikke. Butikkerne er et vigtigt led,” udtaler Daniel Brix Hesselager til Børsen.

 

Udvider i USA

Foruden i Danmark sælger Rains også sine kollektioner i udlandet, hvor Storbritannien i dag udgør det største marked. Dernæst følger USA, Frankrig, Tyskland og Holland, skriver Børsen.

I 2014 åbnede Rains sit første showroom i USA og går nu efter at firdoble salget til amerikanerne i løbet af de næste tre år. Det skriver Jyllands-Posten.

Rains har åbnet en flagskibsbutik og åbner ydermere tre butikker i New York. Brandet vil også åbne butikker i både Seattle og Chicago, lyder det i Jyllands-Posten, der beskriver, hvordan indsatsen er en del af en strategi, hvor Rains sætter ind på få områder i stedet for at satse på mange kunder.

”Det giver virkelig resultat med en fokuseret strategi på det amerikanske marked. Ved siden af egne butikker og engroshandel har vi sat fart i onlinesalg til forbrugerne i USA,” udtaler adm. direktør i Rains, Jan Stig Andersen, til Jyllands-Posten.

Rains ApS har rødder i Aarhus og er stiftet i 2012.