Så meget solgte Bestseller China for under Singles Day

De kinesiske forbrugere er vilde med Bestsellers brands, og i forbindelse med den netop afholdte Singles Day købte mere end 1,8 mio. kinesiske forbrugere produkter fra danske Bestseller.

Den danske modekoncern Bestseller er blevet en enorm succes i Kina. Bestseller Group China er stiftet af forretningsmændene Allan Warburg og Dan Friis i 1996. Begge kendte til det kinesiske marked, men kendte ikke i forvejen til modebranchen. Alligevel er Bestsellers brands gået rent ind hos de kinesiske forbrugere, og Bestseller omsætter for mere end 20. mia kroner årligt i Kina.

Singles Day, som blev afholdt den 11. november, er Kinas svar på Black Friday. Onlinegiganten Alibaba står bag rabat-ræset, der endte med at omsætte for mere end 25 mia. dollars. Bestseller China bidrog også til den pulje med en rekordomsætning. Faktisk omsatte Bestseller China for 1 mia. kroner på bare 24 timer, som er en fordobling fra året forinden. Det svarer til mere end 3 mio. varer, der skal bringes ud til 1,8 mio. forbrugere. Det skriver Børsen.

I Kina har Bestseller de fire brands Vero Moda, Only, Jack & Jones og Selected. Alene solgte Vero Moda for 280 mio. kroner og placerede sig, sammen med Only, i top tre over mest solgte modebrands til kvinder hos Alibaba.

Læs også: Bestseller brand fejrer 30 år og bringer 80’erne tilbage

Det er gennem platformen TMall hos Alibaba, at modekoncernen har hentet størstedelen af omsætningen. Bestseller China har været tilstede på platformen siden 2009, hvor de åbnede en webshop. Siden har Bestseller China haft stort fokus på at forbedre tilstedeværelsen på de digitale platforme. Det har medført, at modekoncernen primært vokser gennem det digitale marked, da flere forbrugere foretrækker e-handlen frem for de fysiske butikker.

Ifølge Bestseller Group Chinas to stiftere er det nødvendigt for virksomheder at hente en stor del af omsætningen fra e-handel, hvis man ikke vil komme bagud på det kinesiske marked. I dag kommer 20 procent af Bestseller Chinas omsætning fra e-handlen. Det er et tal, som er vækstet de seneste år, men som koncernen ønsker at forbedre de kommende år.

Læs mere på Børsen.