Tilbage i 2017 fusionerede de to secondhand-websites Trendsales og Tradono, men forblev på hver sin platform. Fra den 1. maj lægges de to platforme sammen til én stor markedsplads.

Da de to secondhand-platforme tilbage i 2017 slog sig sammen, var det som to separate brands med et samlet underskud på 25 mio. kroner. I 2018 formåede den sammenlagte virksomhed, som gik under navnet Trendsales, at vende skuden og afslutte regnskabsåret med et overskud på 100.000 kroner.

Som følge af det positive resultat vil virksomhedens fokus i 2019 være at vækste yderligere. Som et led i den plan vil virksomheden føre alle brugerne fra begge platforme sammen, så den bliver til én stor markedsplads – ’Det nye Trendsales’. Det sker den 1. maj 2019.

“Vores effektiviseringer har virkelig slået igennem, mens omsætningen er stabil. Alle brugere migrerer per 1. maj til én platform, hvorfor vi realiserer yderligere besparelser på teknikken i 2019. Herefter handler det om vækst i brugere og i toplinje,” siger Mads Aarøe Mathiesen, der er direktør for og medejer af Trendsales, i en pressemeddelelse.

Med sammenlægningen bliver ’Det nye Trendsales’ ifølge virksomheden selv Danmarks suverænt største online markedsplads for secondhand mode- og livsstilsvarer.

Mads Aarøe Mathiesen forventer, at platformen bliver endnu større, i takt med at fokusset på bæredygtighed i modebranchen øges.

”Vi ser en markant trend, hvor forbrugere i stigende grad er bevidste om, hvor meget tøjproduktion forurener miljøet. I kombination med at secondhand er blevet lige så nemt og sikkert som firsthand, har vi den perfekte cocktail for vækst,” afslutter han.