Kæden er mest kendt for sine interiør- og hobby-produkter, men vil nu også bevæge sig over i modeverdenen med salg af smykker fra danske smykkebrands. 

Der er vokseværk på Søstrene Grenes webshop, og fra den 3. maj 2021 blev sortimentet udvidet med flere end 150 produkter, der bringer banebrydende nyt med sig. Det er nemlig første gang nogensinde, at det bliver muligt at købe produkter fra andre brands i Søstrene Grenes onlineunivers. Det oplyser Søstrene Grene i en pressemeddelelse.

Sortimentet udvides med blandt andet de danske smykkebrands Andcopenhagen og Lulu Copenhagen, som er noget helt andet end det, Søstrene Grene plejer at sælge. Herudover bliver hudplejeprodukter fra danske e-cooking og schweiziske Weleda samt neglelak fra franske Nailmatic også tilgængeligt på webshoppen.

Ifølge adm. direktør Mikkel Grene er det nye tiltag en del af kædens digitale transformation, hvor Søstrene Grene ønsker at imødekomme kundernes behov digitalt.

”Idéen til at invitere netop disse brands ind i vores onlineunivers er opstået ud fra et kundebehov. Vi har i en længere periode kunne se, at besøgende i vores webshop har søgt efter produkter som smykker, plejeprodukter og neglelak blandt vores sortiment. Og vi er enige i, at denne type produkter passer glimrende ind i vores univers – derfor er vi meget glade for, at vores kunder også vil kunne finde disse produkter i vores webshop,” siger han og fortsætter:

”Vi har hos Søstrene Grene arbejdet med vores egne produktkategorier i årevis, og vi er erfarne, når det gælder kategorier som boliginteriør, hobbyartikler og gave- og festartikler. Men kigger vi på eksempelvis smykker, er det ikke produkter, vi har i vores eksisterende sortiment, men hvor vi ser en god harmoni mellem deres værdier og vores brand. Derfor ser vi disse samarbejder som en meget stærk udvidelse af det udvalg, vi kan tilbyde vores kunder online.”

Foto: Søstrene Grene, Lulu Copenhagen