En af de store onlineaktører i modebranchen har erhvervet en majoritetsandel i Highsnobiety og vil forene kreativt indhold med kommerciel styrke.

Den store onlineplatform for mode og livsstil i Europa, Zalando, har erhvervet majoritetsandelen i Highsnobiety, en global pioner inden for den nye luksuskultur. Det fortæller de to virksomheder i en pressemeddelelse.

Målet er ifølge virksomhederne at udnytte hinandens styrker ved at kombinere Highsnobietys kulturelle indsigt, modeautoritet og ekspertise inden for storytelling med Zalandos modenetværk, e-handelsekspertise og operationelle kapacitet.

Highsnobiety, der blev grundlagt i 2005 i  Berlin, vil fortsætte sine uafhængige aktiviteter, og vil efter opkøbet samtidig fungere som strategisk og kreativ konsulent og hjælpe Zalando med at udvikle nye formater på platformen. Highsnobietys styrke skal være med til at indfri Zalandos ambitioner om at flette oplevelser ind i kunderejsen og skabe en engagerende platform for både forbrugere og brands. Til gengæld kan Highsnobiety udnytte Zalandos ekspertise og ressourcer til at styrke sin egen e-handelsforretning.

“Highsnobiety har mestret kunsten at gøre historier til produkter og produkter til historier. Jeg er meget begejstret for at bringe vores styrker ind i Zalandos engagement i modeinspiration og sammen gentænke fremtiden for kreativt indhold og forretning. Ligeledes er jeg begejstret for at udnytte Zalandos uovertrufne ekspertise inden for skalering af e-handelsplatforme og bringe mit livs passionsprojekt til det næste niveau,” siger Highsnobietys grundlægger og CEO, David Fischer.

Zalandos grundlægger og co-CEO, David Schneider, supplerer:

“Begge vores virksomheder deler en passion for at opbygge stærke brandpartnerskaber og gøre det muligt for brands at inspirere forbrugere med deres produkter og historier. Partnerskabet med Highsnobiety vil gøre det muligt for os at gennemføre vores ambition om at tilbyde vores kunder den mest relevante og engagerende – samt praktiske – shoppingoplevelse. Jeg glæder mig til at se vores fælles vision blive realiseret og til sammen at forme fremtiden for modeindhold og e-handel.”

Highsnobiety blev grundlagt som en blog, men i dag består Highsnobiety af en forlagsafdeling, en kreativ konsulentvirksomhed og en kurateret handelsplatform. Virksomheden er blandt de mest indflydelsesrige globale stemmer inden for det nye luksusfelt.

Som en del af aftalen vil Highsnobiety bevare sin redaktionelle og kuratoriske selvstændighed, ligesom forlags- og bureauarbejdet forbliver fuldt uafhængigt. Highsnobiety vil fortsat blive ledet David Fischer sammen med CEO Jürgen Hopfgartner, ligesom David Fischer beholder en minoritetsandel i virksomheden.