Tysk webshop vil være europæisk beauty-konge

Zalando har store ambitioner om at blive udgangspunktet for mode og livsstil i Europa. Webshoppen udvider derfor nu sit sortiment med skønhedsprodukter i flere lande, herunder Danmark.

Med en øget omsætning på 20 procent i det seneste årsregnskab, er det ikke nogen overraskelse, at Zalando nu udvider sortimentet.

Fra i dag kan danskerne og svenskerne nemlig ikke kun shoppe tøj, sko og accessories på den tyske webshop. De kan nu også foretage alle deres beauty-indkøb.

“Vi vil være udgangspunktet for mode og livsstil i Europa og lancerer derfor nu skønhedsprodukter i Danmark. Med skønhedskategorien ønsker vi at give vores kunder muligheden for at kombinere deres modeshopping med det nyeste inden for globale skønhedstendenser,” siger Kenneth Melchior, der er Director of Northern Europe hos Zalando, i en pressemeddelelse.

Udvalget af kosmetik og hudplejeprodukter vil være ligeså stort som det, der karakteriserer webshoppens sko- og modesortiment. Danskerne vil således kunne købe skønhedsprodukter fra kendte brands lige fra Esteé Lauder, MAC og Clinique til Zarkoperfume og Estelle & Thild.

Der har de seneste år været flere modewebshops, der har taget skønhedskategorien til sig. I 2018 lancerede den danske webshop Boozt.com en skønhedskategori, ligesom man også kan shoppe beauty-produkter på Asos.com.

Og det er et helt bevidst – og taktisk – valg, at Zalando lancerer skønhedsprodukterne rundt i Europa.

“Med skønhedskategorien ønsker vi at give vores brede kundebase mulighed for at fuldende deres personlige look med de nyeste globale skønhedstrends, herunder natural beauty og koreanske skønhedsbrands. Vi kan se, at tre ud af fem kunder køber modeprodukter, når de shopper skønhed,” siger Pamela Wade-Lehmann, der er Head of Beauty hos Zalando.

Skønhedskategorien blev lanceret i Tyskland, Østrig og Polen sidste år, mens den yderligere vil blive præsenteret i Frankrig, Belgien og Italien i løbet af foråret 2019.