Onlinegiganten spår salget af luksusvarer til at stige inden for de næste par år, og derfor udvider de nu kategorien på webshoppen.  

Den tyske onlinegigant Zalando skruer op for sin satsning for salg af luksusvarer, som de spår til at stige i løbet af de næste år, og har netop udvidet luksuskategorien på platformen med 50 nye brands.

Samtidig lancerer Zalando i september et samarbejde med den internationale designerplatform Not Just A Label, der tilbyder designere et univers, hvor de kan blive forbundet med et globalt publikum.

Not Just A Label opfordrer designere til at skabe mode, der er mere bæredygtig, og som støtter lokale samfund og kunsthåndværk. Målet med samarbejdet med designerplatformen er at tilføre flere fremadstormende brands fra forskellige baggrunde til Zalandos designerkategori.

“Inden 2025 forventes det, at Gen-Z og Millennials vil foretage størstedelen af alle køb inden for luksusmode. Vi er i en unik position til at kunne tilbyde vores kunder – hvoraf en stor del er Gen-Z og Millennials – et stort udvalg på tværs af alle kategorier. Vi satser stort på designer-kategorien ved at øge antallet af brands og forbedre udvalget og kundeoplevelsen. Sammen med vores partnere arbejder vi på at øge andelen af mere bæredygtige brands og gøre vores udvalg af designer- og luksusvarer mere mangfoldigt og inkluderende for at bidrage til en positiv udvikling for vores kunder og branchen,” fortæller Anaheta Von Berenberg, indkøbschef for designerkategorien hos Zalando, i en pressemeddelelse.

Zalandos luksuskategori blev lanceret i 2010.

Foto: Zalando