Nyheder

Ny tøjshopping-app: ”Det er en kombination mellem tøj og Tinder”

Tre iværksættere har i efteråret 2018 lanceret en ny tøjshopping-app. Rejsen er indtil nu gået godt, og iværksætterne søger nu flere brands og webshops, som vil være en del af appen.

Retail Mag er nu en del af abonnementet på TØJ

Til april lancerer pej gruppen det nye retail-magasin Retail Mag. Magasinet er målrettet alle, der interesserer sig for fremtidens detailhandel og nethandel samt alle mulige kombinationer mellem disse. 

Uddeling af rejselegater til designstuderende

Lund/Bugge Fonden uddeler i samarbejde med Wear endnu en gang rejselegater til afgangsstuderende på de danske designskoler.

Dansk modekoncern er gået konkurs

Modekoncernen Solo Company er taget under konkursbehandling. Alle virksomhedens 26 butikker kan risikere at lukke.  

Bestseller-tårn er godkendt

I fremtiden vil Brande ikke længere blot være en lille plet på Danmarkskortet. Mellem industri- og parcelhuskvarterer skal Danmarks højeste bygning nemlig konstrueres. Det er Bestseller-koncernen, der står bag projektet, og lokalplanen er nu vedtaget.

Brexit: Se tolden på din tøjeksport

Aftale eller ej. Allerede i dag kan du se, hvilken toldsats der bliver pålagt din modeeksport, hvis Storbritannien forlader EU uden aftale.

Ny app effektiviserer indkøberes arbejde

Fashion-tech virksomheden Faves lancerede sidste år en ny app, der skal gøre arbejdet nemmere og mere overskueligt for indkøbere. Flere modevirksomheder har taget appen til sig.

Ny alarmbrik skal forhindre kassekøer

Den danske tech-virksomhed Zliide præsenterer en ny alarmbrik, der gør det muligt for kunder i modebutikker at gøre brug af selvbetjening ved hjælp af deres egne mobiltelefoner. Tre modebutikker har allerede implementeret alarmbrikken. 

De 20 mest læste artikler i februar 2019

Februar måneds 20 mest læste artikler på branchebladettoj.dk har blandt andet budt på modevirksomheders spændende regnskaber, nye retail-koncepter og udskiftning i stillinger.

Wood Wood indgår i FN-projekt

Sammen med 18 andre virksomheder indgår den danske modevirksomhed Wood Wood i et nyt innovationsprogram.

Tech-virksomhed tilbyder nu ’all-in-one’ brandoptimering

Den danske udvikler af B2B-salgssofware, Traede, udvider nu sit koncept og kan fremover tilbyde brands i mode- og livsstilsbranchen en ’all-on-one’ brandoptimering.

Mest læste på TØJ januar 2019

Vi har taget hul på et nyt år, og 2019 har allerede nu budt på spændende begivenheder i modebranchen. Virksomheder har frasolgt brands, nogle har tilføjet nye. Hos flere modevirksomheder går det godt, mens andre kæmper for at holde sig oven vande.