De danske forbrugere er vilde med at købe brugte varer på nettet. Nu slår secondhand-portalen Trendsales sig sammen med dens største danske konkurrent.

Køb og salg af brugt tøj på nettet er blevet en succes. Trendsales har siden 2002 været danskernes foretrukne secondhand-portal og har over en million brugere. I 2014 blev Tradono stiftet med omtrent samme koncept som Trendsales. En ting var dog anderledes. Her købte og solgte forbrugerne deres second hand-produkter over en app på mobilen. Det koncept har forbrugerne taget godt imod, og tjenesten har på få år fået næsten lige så mange brugere som Trendsales.

Nu slår de to digitale markedspladser sig sammen til en virksomhed, hvor Tradonos adm. direktør, Mads Mathiesen, kommer til at stå i spidsen for den nye virksomhed.

Læs også: Trendsales øger underskuddet

Det er den schweiziske medievirksomhed Tamedia, der tidligere ejede Trendsales, som nu er hovedaktionær i den samlede virksomhed.

”Trendsales og Tradono er populære brands, der supplerer hinanden godt. Sammen forbinder vi hundredtusinder af brugte varer med nye ejere hver måned til glæde for både sælgerne, køberne og miljøet. Tradono har et stærkt mobilfokus med en voksende brugerbase, mens Trendsales har national rækkevidde og meget loyale brugere. Til sammen har vi allerede tæt på to millioner medlemmer, og vi ser frem til at vokse sammen og give den bedst mulige brugeroplevelse i vores branche,” siger Mads Mathiesen, adm. direktør i den nye organisation, i en pressemeddelelse.

Den nye virksomhed vil have fælles drift af Trendsales og Tradono. Det betyder, at nogle stillinger må opsiges, da de overlapper hinanden.

Trendsales nuværende direktør, Ole Højriis Kristensen, vil være en del af fusionsprocessen, men vil efterfølgende søge nye veje.