TendensEssens

TendensEssens er TID & tendensers udvalg af nye analyser, rapporter, websites og bøger. I den trykte udgave af tidsskriftet afsættes der 2-3 sider til TendensEssens. Her kan du læse TendensEssens fra de seneste udgaver af tidsskriftet. Abonnenter på TID & tendenser modtager nyhedsmails med opsummering med jævne mellemrum.

Du skal være abonnent på TID & tendenser for at kunne læse TendensEssens. Brugernavn og password oplyses i TID & tendensers nyhedsmail (tt) nyheder, ved henvendelse pr. telefon (+45 9711 8900) eller mail (info@pejgruppen.dk).

Ny bog: Brand Elegance

Dorrit Bøilerehauge, CEO for Danske Designere, er ude med en ny bog om, hvordan man opbygger det perfekte brand på alle platforme og involverer kundernes sanser.

Nye bøger på markedet

Nye bøger på hylderne i boghandlen (offline og online). Se her hvad du skal læse i efteråret.

Nye bøger til læsehesten

Sensommeren byder på en række nye og spændende bøger – lige til at lære nyt af, blive klogere på virksomhedsdrift eller måske big data? Her er en kort introduktion og informationer om udgivelsestidspunkt, så du kan finde dem på nettet eller i bogbutikken.

Ny bog: Best – No Need to be Cheap if You are

Ny bog tager dig igennem hvert af de nødvendige skridt for at skabe en enestående servicevirksomhed.

Ny bog: Great by Choice

Ny bog søger at besvare spørgsmålet: Hvorfor trives nogle virksomheder i usikkerhed, ja selv kaos, mens andre mistrives under samme forhold?

Ny bog: Innovation as Usual

Ny bog handler om at få bygget rum til innovation og nye tanker ind i virksomhedens dna.

Ny bog: Managing Forward

Ny bog beskriver hvordan organisationer kan bruge såkaldte Customer Experience Analytics i kombination med gammeldags matrix målinger.

Ny bog: 101 Design Methods

Design og innovation opfattes af mange som en tankegang frem for en metode. Men der er behov for konkrete værktøjer for dem, der vil skabe noget nyt og måske har design på rygraden.

Ny bog: The Signal and the Noise

Forfatteren til denne bog, Nate Silver, udviklede et system til at forudsige det amerikanske præsidentvalg i 2008 – og ramte plet. Siden er han blevet en verdenssensation som blogger – og han er kun 30 år.

Ny bog: Kender du typen?

Bogen er skrevet af Niels Erik Folmann, der på en underholdende og indsigtsfuld måde beskriver danskerne.

Ny bog: Min CEO Cookbook

I denne nye bog giver CEO Jens Moberg råd og ideer til, hvordan man som topleder lever t liv i balance – med alt hvad det indebærer af valg, fravalg, fokus etc.

Ny bog: The Architecture of Innovation

Denne bog, skrevet af professor og innovationsekspert Josh Lerner, er baseret på, at det både er muligt at forstå og styre innovation.