Læs med, når pej gruppens trendredaktør viser et eksklusivt uddrag fra pej gruppens nye trendbog ’pej kids 2020+’, der stiller skarpt på de kommende års skandinaviske trends og farver og er målrettet fremtidens babyer, tumlinger, børn, tweens og familier i alt fra produkt, over emballage, til markedsføring. Uddraget, der dykker ned i livsstils- og modetendenser til børn i aldersgruppen 3-8 år, viser fire af trendbogens 12 forskellige trendtemaer.
Artiklen er bragt i TØJs Fashion Week Edition AW 20/21
pej kids 2020+ er det tredje skud på stammen af pej gruppens trendbøger til børn og børnefamilier. Som altid er pej kids ikke sæsonafhængig, men kan bruges over en længere periode og forskellige steder i organisationen, alt efter om udviklingsprocessen lige er startet, eller om processen er nået til lancering og markedsføring.
pej kids indeholder alt det essentielle fra de kommende års vigtigste trends og tendenser inden for mode, interiør, fødevarer, emballage, retail, leg og medier til børn og børnefamilier og trækker på pej gruppens mere end 30 års erfaring i trendbogsudgivelser.
På den måde fungerer pej kids som et pålideligt og tværfagligt redskab, når der skal træffes svære valg – og når design, indkøb, salg og marketing skal tale samme sprog.
På over 270 sider favner pej kids 2020+ trendinspiration til alle de livsstilsbrancher, der beskæftiger sig med koncept-, produkt- og serviceudvikling til børn og børnefamilier, og som noget helt nyt får man indblik i pej gruppens research af forskellige livsfaser, der alle er relevante, når man beskæftiger sig kreativt og strategisk med fremtidens babyer, tumlinger, børn, tweens og familier, samt adgang til et digitalt univers med relevante cases og inspirerende videomateriale.
Derudover får man indblik i seks væsentlige supertendenser, som vil påvirke livsstilsindustrien for børn og deres familier i fremtiden samt 12 trendtemaer med trend-, farve- og billedinspiration til aldersgrupperne 0-3 år, 3-8 år og 8-12 år.
KIDS (3-8 ÅR)
I denne aldersgruppe har børnene en kæmpe indflydelse. Forældrene er trådt et skridt tilbage i takt med, at børnene er blevet mere selvstændige. De voksne kigger stadig med fra sidelinjen, men børnenes ønsker er i højere grad end tidligere i centrum.
Generelt finder børnefamilierne i denne aldersgruppe et værdifuldt fællesskab i og omkring naturen med en øget opmærksomhed på at opnå et simplere familieliv, hvor tempoet sættes ned, og der frigives mere plads til fordybelse og nærvær.
Fakta
Over 270 siders trendinspiration
3 segmenter: 0-3, 3-8 og 8-12 år
4 trendtemaer pr. segment – i alt 12 trendtemaer med farveoverblik, beskrivelser og billedinspiration
Livsstils-, forbruger- og designcases til mode, interiør, fødevarer, emballage, retail, leg og medier
Stemningskollager
Farver med referencer i PANTONE® TPX*
Link til PDF og film
pej kids 2020+ kan købes på Trendstore.dk
Læs om de enkelte trends og se de dertilhørende billeder og farveskemaer her.