
2nd One: Jeans til den sultne generation Z

Herremode: Har du husket at tale til din mandlige forbruger?

Wood Wood: ''Vi er forblevet tro mod, hvem vi er som brand''

2ndday: ”Et miks mellem kommercielt, trendy og fashion-forward”

Vernon Sport: ”Jeg købte en brugt Citroën 2CV flipperbil, og så var det ellers bare ud på landevejen”

Hr. Birk: Herretøjsbranchen skal slå på ekspertise og passion

CFW: Et markant større fokus på bæredygtighed

Messeoptakt: Revolver samler skandinavisk mode under ét tag
Læs med, når pej gruppens trendteam præsenterer syv forskellige skotendenser, som du skal holde øje med de kommende sæsoner. Byd velkommen til den ‘grimme’ vandresandal, 90’ernes tynde stropper og et potpourri af vilde dekorationer, der opfylder vores behov for at udtrykke vores identitet, personalisere og skille os ud fra mængden.
Artiklen er bragt i Branchebladet TØJ SS 20 Men/Women.
Retro sportsskoen
De klassiske retro sportssko med tynde såler, som mange kender fra Converse, får de næste sæsoner nye detaljer og tilbyder et alternativ til de populære chunky sneakers. Leg med mønstre, metalnitter og krystaller på materialer som neopren, kanvas, vegansk læder og ruskind, og giv den klassiske tynde sål ny identitet med kontrastfarver, rågummi, ruflede overflader og kraftigere sålprofiler.

Den ‘grimme’ vandresandal
Fascinationen af de ‘grimme’ sneakers og friluftslivets praktiske univers fortsætter og fusioneres nu i sandalernes verden. Den praktiske, og tidligere udskældte, vandresandal bliver med sci-fi detaljer, ekstreme sålhøjder og hidsige statement-farver den næste fashionista-favorit. Leg med high performance-materialer, modige print, sokker i sandalerne og 90’er ‘kitsch’, og hyld det ‘grimme’ og praktiske.

Kunstneriske hæle
Den skulpturelle hæls regeringstid fortsætter og udvikler sig de næste sæsoner i en mere kreativ retning med plads til masser af personlighed og identitet. Leg med mismatch af geometriske og skulpturelle former på hælene, hvor den kreative forbruger selv kan tilpasse, sammensætte og designe hælens udtryk og skabe et kunstnerisk ’stand-out’ design til festlige lejligheder.

90’ernes firkantede tå
90’ernes elskede firkantede tå får et glædeligt comeback og står som et spændende garderobealternativ til den populære spidse tå. Brug den firkantede tå til kraftige herresko, minimalistiske mules eller nostalgiske stropsandaler og gå all-in på 90’ernes skinnende materialer som metallisk læder, lak og satin. Tænk også i, hvordan forskellige hæltyper kan komplimentere den firkantede tås enkle geometri.

Flettet tradition
Inspirationen fra verdens mangfoldige kulturer og fortidens traditionelle håndværk fortsætter, og de kommende sæsoner nyfortolkes den mexikanske huarache-sko i et eksperimenterende og multietnisk univers. Leg med naturens mange farver, forskellige flettyper og vævede mønstre, og giv den traditionsbårne og kvalitetsbevidste forbrugergruppe en ny hverdagsfavorit – uanset køn.

Transparente illusioner
Selv om plastik ikke skriger af miljøansvarlighed, stormer den transparente tendens frem de kommende sæsoner. 90’ernes og 00’ernes store modeindflydelse er ikke til at komme uden om, og den yngre, street-inspirerede forbrugergruppe tiltrækkes af det legende og barnlige univers, hvor saftige bolsjefarver, flydende detaljer og transparente illusioner skaber en festlig pause i en ofte seriøs tid.

Den nøgne sandal
Generation Z er vilde med 90’ernes tynde spagettistropper, og med trendy aliasser som ’the floss sandal’, ’the barely even there’ og ’the naked sandal’ har den sexede tendens allerede vundet modeinfluencernes hjerter som musthave-sko til modemesser og på sociale medier. Leg med ultratynde multistropper, kvalitetsmaterialer, enkelt design samt bindebånd og snører, og forlæng tendensens succes hos den modeelskende forbrugergruppe.


2nd One: Jeans til den sultne generation Z

Herremode: Har du husket at tale til din mandlige forbruger?

Wood Wood: ''Vi er forblevet tro mod, hvem vi er som brand''

2ndday: ”Et miks mellem kommercielt, trendy og fashion-forward”

Vernon Sport: ”Jeg købte en brugt Citroën 2CV flipperbil, og så var det ellers bare ud på landevejen”

Hr. Birk: Herretøjsbranchen skal slå på ekspertise og passion

CFW: Et markant større fokus på bæredygtighed
