Sådan skaber du et attraktivt brand

Spørgsmålet er, om I spilder de fleste af jeres marketingkroner, hvis I ikke får opbygget et stærkt, differentieret og missionsdrevet brand?

Autumn/Winter 24/25: Trend– & farveguide

Der er masser af inspiration i trend- og farveguiden til sæsonen AW 24/25, hvor fire trendtemaer er visualiseret med udvalgte kollektionsbilleder.

Sko og accessories AW 24/25

Der er masser af inspiration i trend- og farveguiden til sæsonen AW 24/25, der er sammensat af pej gruppens trendteam. Fire trendtemaer er visualiseret med udvalgte kollektionsbilleder.

Bliv klar til Modemessen i Vejle

TØJ har talt med Charlotte Strøm, projektleder hos Nord-Fair, som arrangerer Modemessen i Vejle, der netop løber af stablen.

Nyt børnetøjsbrand: “Vi laver børnetøj med længere levetid”

Grundlægger og designer Katrine Laursen gentænker bæredygtighed i lanceringen af sit nye børnetøjsbrand Flab. Velovervejede funktioner og brugbare detaljer giver børnetøjet en længere holdbarhed, som samtidig er unisex og har et stærkt designudtryk. ”Alt tøjet har forskellige detaljer, som gør det muligt at regulere størrelsen og tilpasse til det enkelte barn," fortæller Katrine Laursen.

Børnetøjsbrand indtager nyt marked

Det nordsjællandske børnetøjsbrand markerer sit 30-års jubilæum med generationsfornyelse og udvider samtidig eventyret på et nyt stort marked.

Shaping New Tomorrows fundament for international succes

Shaping New Tomorrow er én af modebranchens succesfulde væksthistorier, der på 9. år fortsat buldrer derudad med gazellefart og international ekspansion. Det nordjyske brand er i dag repræsenteret i klædeskabet hos lige under 10 procent af den mandlige danske befolkning. TØJ har interviewet virksomhedens CEO, Kasper Ulrich, om kunsten at agere sikkert og stålsat, når ambitionerne er tårnhøje.

Bliv klar til Aarhus Fashion Week

"Lokationen er ny, men konceptet er det samme. Vores værdier og tilgang følger med til den nye adresse," lyder det fra Dypång Management, som arrangerer Aarhus Fashion Week.

Nyt liv til indbegrebet af italiensk mode

Det ikoniske italienske modebrand Ball, der redefinerede denim i 1970’erne, vender stærkt tilbage med en omfattende relancering i starten af 2024. DK Company har opkøbt brandet, og TØJ har i den forbindelse interviewet CEO Kasper Philipsen.

Kids: Sæsonens bestseller

En række danske børnebrands fortæller om, hvilken style de tror, vil blive deres bedst sælgende til sæsonen AW 24/25.

By Basics forretningsmodel: omtanke for miljø og kunder

Med eksport til 23 lande er By Basics en succesfuld forretning, der arbejder på flere parametre for at skabe en virksomhed uden overforbrug og spild. Samtidig er ejerne lykkedes med et fleksibelt setup for deres kunder, hvor fokus er at sælge med omtanke.

”Vi hjælper danske brands og designere godt på vej i den rigtige retning”

Wessel & Vett Fashion Prize har i mere end et årti været en vigtig del af den danske modebranche, hvor de sætter både industrien og brands på verdenskortet. Igen i år har de et tæt partnerskab med CPHFW, og i den forbindelse har TØJ interviewet Nina Wedell-Wedellsborg.