På showkalenderen: Gestuz
udgivelse
Gestuz er en del af den officielle showkalender. Kreativ direktør Sanne Sehested fortæller, hvorfor det er vigtigt for brandet at afholde show under modeugen.
Anti-trend er det bæredygtige valg
udgivelse
Vores tid er præget af en voksende immaterialisme og en øget miljøbevidsthed. Der er en længsel efter (fællesskabs- og dele-) oplevelser og et tiltagende behov for demokratisk bæredygtigt design, der kan udgøre en antitese til forbrugerismens køb-og-smid-væk-mentalitet. Der ligger et anti-forbrugsbehov heri, som kan virke svært at arbejde med som produktdesigner. Men dette behov skal ikke nødvendigvis betragtes som et benspænd – snarere kan det lede til nye muligheder og måder at skabe produkter og -oplevelser på.
Spring/Summer 23: Trend– & farveguide
udgivelse
Sæsonens grundtanke handler om at erkende behovet for at være til stede lige nu og her. Det er allerede vigtigt – og i fremtiden bliver det endnu mere vigtigt at kunne stoppe op og trække vejret, hvile i nuet og tænke over egne holdninger og handlinger. Dette er både en reaktion på højhastigheds-samfundet, men også en konsekvens af en øget bevidsthed om, at de beslutninger, vi træffer lige nu, vil have stor indflydelse på fremtiden – og det kræver tid til eftertanke og refleksion.
Copenhagen Cartel: ”Jeg tror på fremtiden – og den bliver vi nødt til at kæmpe for i nutiden”
udgivelse
Copenhagen Cartel med Katrine Lee Larsen i spidsen har sat sig for at rykke ikke kun på modebranchen, men også på hvordan vores verden skal se ud i fremtiden.
Bliv klar til CIFF
udgivelse
CIFF og CIFF Showrooms byder velkommen til den 59. udgave af Copenhagen International Fashion Fair. I løbet af det sidste årti er CIFF blevet en vigtig halv¬årlig destination for den danske og internationale modeindustri. Undervejs er der blevet udviklet nye messekoncepter, og messen har fået ry for at være en af Europas mest inspirerende, dynamiske og innovative salgsplatforme. CIFF tilbyder skarpt kurerede områder inden for dame- og herretøj og tilbehør i de åbne messehaller og adgang til både skobrands og modebrands i de tilstødende showrooms.
Iso.Poetism By Tobias Birk Nielsen: Streetwear med et tvist
udgivelse
Det asiatiske marked kender navnet: Tobias Birk Nielsen og brandet Iso.Poetism, men i Danmark tog berømmelsen først for alvor fart, da brandet og skaberen bag vandt Zalando Sustainability Award i februar 2022.
3 hurtige til Bertoni
udgivelse
International Sales Manager Thomas Mark Riis fortæller om herretøjsbrandets SS 23-kollektion og forventningerne til modeugen.
Bliv klar til Revolver
udgivelse
Messen ser frem til at hilse både nye og gamle aktører velkommen i Øksnehallen, Forum og nu også i Lokomotivværkstedet, hvor 22 brands fra Bestseller vil udstille.
Moss Copenhagen: ”Vi er kun en succes, hvis det går vores kunder godt”
udgivelse
For det danske modebrand Moss Copenhagen er relationen til og nærheden med kunderne et af de vigtigste parametre. Netop derfor ser medarbejderne bag også meget frem til Revolver-messen i København.
Forét: Inspireret af skoven – både til arbejde og fritid
udgivelse
Det danske brand med det franskklingende navn Forét blev grundlagt i 2014 med den mission at få folk til at benytte naturen i højere grad. ”Vi har brugt skoven som referenceramme i alle vores kollektioner,” siger en af stifterne bag.
3 hurtige til 2 indkøbere
udgivelse
Hvorfor er det vigtigt for en indkøber at besøge de fysiske messer og showrooms? Helle Bahne fra Bahne og Trine Kær fra Blossom fortæller, hvad det betyder for dem.
Bliv klar til Aarhus Fashion Week
udgivelse
Eftervirkningerne af nedlukningen har skabt en stor interesse for fysiske salgsmøder, og derfor finder mange udstillere og indkøbere vej til Aarhus Fashion Week.