Site icon Branchebladet TØJ

Global Funk lancerer ny brandingstrategi

Global Funk lancerer ny strategi

Danske Global Funk har i løbet af de sidste fem år oplevet en stor vækst på grund af forbrugernes øgede efterspørgsel på ‘outdoor’ og ‘practical wear. Derfor lancerer brandet en ny strategi for branding og community. 

Global Funk har især det seneste år redet på en bølge af positiv vækst – og det vil brandet nu fastholde med øget fokus på branding, community og udvidelse af brandets mest populære kategori.

Der er nemlig stor efterspørgsel på ‘outdoor’ og ‘practical wear’. Global Funk, som oprindeligt var mest anerkendt for sine jeans, har i løbet af de sidste fem år oplevet stor vækst i ‘outdoor’-kategorien, hvor især heldragten i quilt ikke har været til at komme udenom.

For at styrke brandet og opbygge et engageret community intensiverer Global Funk nu sin strategi for ‘outdoor’-kategorien.

Derfor lancerede brandet i 2021 egen webshop, og fremadrettet er det strategiske fokus at onboarde flere stærke profiler samt øge produkternes funktionalitet, herunder de tekniske egenskaber i materialerne.

2022 kommer dermed til at byde på et udvidet ‘outdoor’-univers samt et bredere udvalg af størrelser. Derudover vil Global Funk lancere ‘Adventure Club’, der er et fællesskab med fokus på outdoor-aktiviteter, som skal skabe en stærkere relation mellem forbrugere og brandet. Tiltaget skal styrke Global Funks identitet og opbygge et engageret community.

 

Foto: Global Funk

 

Exit mobile version