Site icon Branchebladet TØJ

Plus size-brand får en søster

Den danske modekoncern Ball Group, som står bag mærket Zizzi, lancerer et nyt, boheme inspireret plus size-brand.

I de seneste år er der kommet en stigende efterspørgsmål fra forbrugerne på flere design til plus size-segmentet. Derfor introducerer Ball Group nu det nye plus size-brand Zay. Det nye brand, som lanceres torsdag den 17. januar, er tiltænkt de stilsikre og modebevidste kvinder, som ønsker et feminint, bohemeinspireret udtryk.

”Kvinderne i dag søger inspiration til både hverdag og fest, og vi oplever, at mange efterspørger varer med flere detaljer som for eksempel broderi og blonder. Den nye kollektion fra Zay er opbygget ud fra outfits og stylingmuligheder, som inspirerer den stilsikre kunde. Vi arbejder med en feminin bohemestil, der ikke følger de gængse trends, men især henvender sig til de stilsikre, modebevidste plus size-kvinder,” siger Mette Würtz Nielsen, Head of Product & Buying ved Ball Group, i en pressemeddelelse.

Foruden Zay står Ball Group også bag det veletablerede plus size-brand Zizzi.

 

Et overset marked

Ifølge brancheorganisationen Dansk Mode & Textil har forbrugerne i plus size-segmentet ikke samme brede udvalg af design. Dansk Mode & Textil mener, at årsagen til det snævre udvalg skyldes, at mange af de traditionelle modebrands ikke befinder sig på plus size-markedet.

”Mange af de mærker, som laver lækkert design, sælger simpelthen ikke til plus size-markedet. Så når Zay lancerer et stilsikkert og feminint bohemelook, så rammer man en hidtil overset målgruppe i ind- og udland, der higer efter stilrent design, som ikke ’bare’ er for alle,” forklarer Michael Hillmose, der er international chef hos Dansk Mode & Textil.

Exit mobile version