Site icon Branchebladet TØJ

Tommy Hilfiger satser på 3D-teknologi

Snart vil 3D-teknologi være en integreret del af alle designteams i Tommy Hilfigers hovedkvarter.

Alle designteams i Tommy Hilfigers hovedkvarter i Amsterdam vil nu få integreret 3D-teknologi, og i 2022 vil brandets første fulde 3D-printede kollektion ramme butikkerne. Det skriver Sportswear International.

”Potentialet i 3D-designs er ubegrænset, så vi kan imødese forbrugerkrav hurtigere, mere effektivt og mere bæredygtigt,” udtaler adm. direktør i Tommy Hilfiger Global og PVH Europe, Daniel Grieder, ifølge Sportswear International og fortsætter:

”I efterår 2020-sæsonen vil vores herretrøjer være 100 procent 3D og kræver ikke prøveproduktion. Forskellen fra den klassiske proces er næsten ikke til at se. Det er fremtiden.”

Implementeringen er en del af virksomhedens plan om at digitalisere hele produktionskæden.

Exit mobile version