Site icon Branchebladet TØJ

Kort & godt fra modebranchen

I denne uges korte nyheder kan du blandt andet læse om en ny svensk profil hos By Malene Birger, om priserne til Magasins Partnerdag, om Adax’ nye marketingchef og om åbningen af tre modebutikker i Field’s.

To modevirksomheder tager priser ved Magasins årlige Partnerdag

Magasin hylder hvert år de bedste brands ved årets Partnerdag, hvor storcentret uddeler priser til partnere, der gennem året har udmærket sig særligt. Tæt på 500 af Magasins partnere var samlet på Kgs. Nytorv ved prisuddelingen, der blev afholdt den 4. oktober

Til Partnerdagen blev der uddelt tre priser: Årets Partner, Vækstkomet og Årets kundepris.

For et højt niveau i alle dele af virksomheden og præsteret vækst vandt den franske lingerivirksomhed Van de Velde hovedprisen, Årets Partner. Van de Velde står bag lingerimærkerne Primadonna, Andres Sarda og Marie Jo.

Det danske modebrand Neo Noir vandt Årets Kundepris gennem en stor afstemning blandt Magasins kunder. Neo Noir er mode til unge kvinder med fokus på fast fashion til kommercielle priser.

Foto: Magasin, alle vindere ved årets Partnerdag
Herningcentret overtages af Danske Shoppingcentre

Det 40 år gamle Herningcentret bliver det 17. center i Danske Shoppingcentres portefølje, der blandt andet indeholder Frederiksberg Centret, Kolding Storcenter og Friis i Aalborg. Danske Shoppingcentre overtog det Herning-baserede shoppingcenter pr. 1. oktober 2018.

Ved overtagelsen af Herningcentret har Danske Shoppingcentre blandt andet lagt vægt på den udvikling, som centret har gennemgået – fra et traditionelt indkøbscenter til en moderne shopping- og oplevelsesdestination.

”Herningcentret er et veldrevet center, som er populært i et stort område i det midtjyske, hvilket passer godt ind i vores målsætning om at eje og udvikle de bedste centre i Danmark. Nu glæder vi os til at fortsætte den positive udvikling med centrets lejere og kunder,” siger direktør, André Scharf, på vegne af Danske Shoppingcentre i en pressemeddelelse.

Centret har i alt 90 butikker, hvoraf 80 er butikker og 10 er spisesteder.

 

Ny strategi og marketingchef hos dansk taskebrand

Den danske taskevirksomhed Adax A/S har fået ny marketingchef fra den 1. oktober. Den nye kvinde på posten er Nanna Skovholm. Ansættelsen sker som led i en større strategisk oprustning.

Den nye marketingchef skal blandt andet optimere digitale aktiviteter i forbindelse en større strategisk oprustning af Adax’ brandpositionering.

”Vi ønsker et øget fokus på vores brandpositionering i både ind- og udland, og her mener vi, at Nanna er den helt rette til jobbet,” forklarer CEO, Eugen Silfen, og supplerer:

”Med Nannas erfaring er jeg sikker på, at vi har mulighed for at optimere blandt andet vores digitale aktiviteter endnu mere.”

Foto: Adax, Nanna Skovholm
Modens luksus mænger sig blandt mest værdifulde brands

Interbrand offentliggør hvert år en top 100-liste over største værdi af brands baseret på økonomiske resultater samt kompetence til at påvirke købs- og konkurrenceevne.

Ifølge top 100-listen er Gucci og Louis Vuitton blandt de hurtigst voksende mærker, sammen med Amazon, Salesforce og Netflix.

Mærker som Gucci har vundet de yngre forbrugere med moderne kollektioner og modige marketingkampagner. Guccis ryk fra en rangering 51 til 39 er det største spring i luksussektoren.

Louis Vuittons fortsatte toprangering som nummer 18 skyldes brandets fortsatte fokus på den nye generation af millennial-forbrugere, og at brandet har holdt sig på forkant med streetwear i moden.

Andre modebrands på listen er Chanel på en 23. plads, Hermés på en 32. plads og Dior på en 91. plads.

 

Field’s satser massivt på mode: Åbner tre butikker i dag

Shoppingcentret Field’s har landet en række store aftaler i 2018, blandt andet med fire store H&M Group-brands. Tre af disse brands – Monki, & Other Stories og Arket – slår  fredag den 5. oktober dørene op i storcentret. Senere på året åbner H&M Home.

”Det er helt vildt. Vi kniber os stadig i armen. Inden for mode kan Field’s’ butiksmiks nu måle sig med hvilken som helst europæisk metropols. Vi er utrolig stolte over at have samlet i alt fem internationale H&M group brands under samme tag, når vi tæller H&M med,” fortæller Center Manager, Thomas Thomsen, i en pressemeddelelse.

Field’s åbnede i 2004, og havde i 2017 et besøgstal på 8,5 millioner gæster.

Foto: H&M Home Field’s
By Malene Birger henter svensk profil

Det danske modebrand By Malene Birger henter nu en svensk profil til København. Ellen Dixdotter, der tidligere har været hos det svenske modebrand Hope, er hentet ind for at drive og skabe virksomhedens globale brandstrategi på alle markeder og salgskanaler. Ellen Dixdotter tiltræder rollen som Global Marketing & Visuel Direktør fra den 1. november.

”Jeg ser frem til at komme til København og tiltræde Malene Birgers rejse i rollen som Global Marketing & Visuel Direktør,” siger Ellen Dixdotter til det svenske branchemedie Habit.

Foto: Ellen Dixdottor

 

Exit mobile version