Site icon Branchebladet TØJ

“Vores kunder ved, at vi er her”

TØJ – Fashion & Business har besøgt Modemessen i Vejle, hvor der er mange gengangere blandt såvel udstillere som indkøbere, og det er der flere årsager til. 

På Modemessen i Vejle, som afholdes to gange om året, præsenterer en bred facetteret udstillerskare de nye kollektioner. Indkøberne bruger messen til at disponere til den kommende sæson samt til her og nu levering.

​​Charlotte Strøm, som er projektleder for messerne i Vejle, er meget tilfreds med førstedagen.

”Vi havde en rigtig fin søndag med mange besøgende. De fleste har booket aftaler på forhånd, og nogle udstillere har aftaler med indkøbere, som nærmest er på samme klokkeslæt som forrige messe,” fortæller Charlotte Strøm, som er glad for at have dame- og herremessen samlet.

 

Tim & Simonsen: ”Vores kunder ved, at vi er her”

 En af de faste udstillere på Modemessen i Vejle er det danske brand Tim & Simonsen, som blev grundlagt i 2012 af Annette Timmermann og Annette Simonsen.

”Vi har været på Modemessen i Vejle i alle årene, siden vi startede Tim & Simonsen, og det betyder, at vores kunder ved, at vi er her. Arrangørerne bag messen gør et fantastisk stykke arbejde, og der er virkelig god service,” fortæller stifter Annette Simonsen og tilføjer, at der er lavet aftaler med mange kunder forud for messen.

Sortimentet hos Tim & Simonsen består af sandaler, sneakers, sko og støvler samt tasker, punge og bælter. Derudover har brandet toppe, underkjoler, leggings og trusser som en del af kollektionen.

”Vores vision er at sælge komfortabel mode til gode priser, og så sælger vi historier, for alle vores produkter har historier, som gør dem unikke,” forklarer Annette Simonsen og uddyber:

”Vi brænder for det, vi laver, og derfor arbejder vi også udelukkende med mindre fabrikker, der har samme vision som os. Vi går ikke på kompromis med kvalitet, og derfor er det vigtigt for os, at der er et godt match med vores leverandører.”

Annette Simonsen fortæller, at størstedelen af produkterne bliver produceret i Spanien og Italien, hvor der er fokus på godt håndværk. Kollektionerne er præget af mange farverige styles, og det er der en helt bestemt årsag til:

”Vi er meget tiltrukket af farver, og vi tør godt satse på farver, guld og glitter, når vi designer vores produkter. Selvfølgelig har vi også de klassiske farver som sort og brun i vores kollektioner, men vi tror på, at farver kan være med til at skabe glæde.”

Modevirksomheden består i dag af fem fastansatte samt to agenter i Danmark og otte agenter rundt om i Europa. Det går godt for Tim & Simonsen, som i 2022 er blevet hædret med en Gazelle for væksten i 2021.

”Vi klager bestemt ikke, og vi er meget glade for den positive udvikling, som vi oplever i både Danmark og udlandet. Det handler for os om at skabe et stærkt samarbejde fra start til slut, lige fra samarbejdet med de dygtige mennesker, der producerer for os, til vores fantastiske kunder. Vi lægger vægt, at de deler vores passion og engagement,” lyder det fra Annette Simonsen.

Foto: Tim & Simonsen

Bessie: ”En rigtig god arbejdsmesse”

 Den danske modevirksomhed Bessie er også blandt de faste udstillere på Modemessen i Vejle. På standen møder TØJ – Fashion & Business Trends virksomhedens Founder, Kresten Bo Petersen, som sidste år solgte Bessie til en portugisisk producent.

”I dag er det min søn, Kasper Bo Petersen, som er CEO i virksomheden, mens jeg står for kollektionerne og tager mig af kunderne i Danmark,” siger Kresten Bo Petersen, som stiftede Bessie i 1985 og dermed er en erfaren herre i modebranchen.

”Jeg synes, at det er vigtigt, at der fortsat er messer, da de er med til at samle branchen, og det vil vi gerne støtte op om. Vi er ikke kun konkurrenter, men også en slags kollegaer, som kan give sparring og hjælpe hinanden,” forklarer Kresten Bo Petersen og tilføjer:

”Modemessen her i Vejle er en rigtig god arbejdsmesse, forstået på den måde, at de indkøbere, der kommer her, sætter sig ned på standene og køber ind. Vi havde en flot dag i går, hvor vi havde mange forbi vores stand.”

Kresten Bo Petersen oplever, at modebranchen generelt har det godt i øjeblikket:

”Mange butikker har det godt, og især dem, der formår at skabe et oplevelsesunivers for forbrugerne. De butikker, der gør noget ud af at skabe en sjov og inspirerende oplevelse, er dem, der vil stå stærkest fremover.”

Bessie er især kendt for sine jeans og striber, som er modevirksomhedens DNA, men også kjoler i hør er populære hos kunderne. Kendetegnende for alle produkterne er god kvalitet.

”Lige siden opstarten i 1985 har vi kun produceret i Europa. Vi har aldrig produceret i Kina, og det kommer vi heller aldrig til. Vi har stort fokus på bæredygtighed, og derfor er der rensningsanlæg og ordnede forhold på vores fabrikker i Europa, ligesom vores klimaaftryk mindskes på grund af, at fragten er med enten tog eller lastbil.

Foto: Bessie

Exit mobile version