Site icon Branchebladet TØJ

Bestseller-brand får visuel overhaling

Et brand, som har udviklet sig til at være Bestsellers største brand inden for herretøj, får nu en visuel overhaling. Brandet har kigget flere dele af virksomheden efter i sømmene og kommer nu med et ansigtsløft.

Jack & Jones startede for 28 år med et team af unge mænd med en fælles passion for tekstilet denim. En passion, der udviklede sig til at være et af Bestsellers største brands inden for herretøj. Nu skal brandet have en make-over.

”Sidste år satte vi en ny strategisk retning for vores brand. Vi ønsker at gå tilbage til vores kerneværdi og gøre, hvad vi gør bedst – jeanswear,” fortæller Anders Gam, Brand Director for Jack & Jones, i en pressemeddelelse, og fortsætter:

”Vi har undersøgt hvert hjørne af vores brand og har sat nogle nye ambitiøse mål for videreudvikling af vores virksomhed. Til at starte med har vi simplificeret og genopfrisket vores kommunikationsmaterialer, som vi nu lancerer.”

Den nye brandidentitet er baseret på passionen for denim, hvor blå bliver den primære farve. Logoet er blevet moderniseret, og kommunikationsmaterialerne skal fremover understrege brandets fire værdier: maskulinitet, socialitet, genopfriskning og håndværk. Brandets hjemmeside og sociale medie-kanaler har ligeledes fået en overhaling i tråd med den nye visuelle brandidentitet.

”Vi ønsker, at mænd skal føle sig hjemme, når de går ind i en Jack & Jones-butik – som et sted, de har lyst til at hænge ud. Det samme gælder for vores online shop og vores sociale medier,” siger Peter Kristiansen, Brand Director for Jack & Jones.

Med over 1000 butikker spredt ud over hele verden forventes det, at der går lidt tid inden make-overen når hele vejen rundt. Ud over den nye visuelle identitet har andre nye tiltag fra brandet tidligere på året været at udvide sortimentet med en plus-size kollektion og en kollektion for drenge i alderen 5-16, Jack & Jones Junior.

”Ved at udvide vores størrelsessortiment er vi i stand til at imødekomme et bredere publikum og skabe livstidsforbrugere,” fortæller Anders Gam.

Exit mobile version