Site icon Branchebladet TØJ

Herretøjsbrand fravælger kollektioner

Coronakrisen får Clipper til at fravælge kollektioner og i stedet tilbyde et bredt sortiment af basisvarer: ”Vores kunder efterspørger sikker omsætning uden at skulle lægge ordrer seks måneder inden, produkterne skal sælges.”

Den danske herretøjsvirksomhed Clipper, der blev stiftet tilbage i 1933, har gennem mange år arbejdet med to forskellige forretningsområder, som indebærer arbejdstøj til mænd i Nordeuropa og wholesale af herrestrikke til butikker i Norden.

Virksomheden oplever vækst i salget af arbejdstøj, mens efterspørgslen på lagervarer indenfor wholesale stiger markant.

”De seneste år har vi oplevet vækst i vores salg til ’Corporate Wear’ på tværs af alle produkttyper og markeder. I ’Wholesale’ har vi udviklet flere kollektioner årligt, og samtidig haft et stort og attraktivt program af lagervarer. Vores ’Wholesale’ kunder prioriterer i stigende grad vores lagervarer, og det forventer vi bliver endnu mere markant fremover,” siger den adm. direktør, Torben Bang.

Coronakrisen har ligeledes sat skub i den voksende efterspørgsel på lagervarer, eftersom flere virksomheder i modebranchen har døjet med stopfyldte lagre med forår- og sommerkollektioner. Clipper ønsker at tilpasse sig den nye situation ved at sikre kunderne en omsætning, uden at de skal lægge ordrer seks måneder inden salget af produkterne.

Derfor har herretøjsvirksomheden taget en stor beslutning. Clipper vil fremover ikke udvikle kollektioner men i stedet tilbyde et bredt sortiment af basisvarer.

 

Forventning om fortsat vækst

Clipper kunne sidste år fremlægge et årsregnskab med vækst over hele linjen. Herretøjsvirksomheden har dog, ligesom utallige andre modebrands, været hårdt ramt at krisen – men det har dog ikke sat en stopper for virksomhedens forventning om fortsat vækst i kategorien ’Corporate Wear’.

”Vi er sikre på, at et stærkt fokus på Corporate Wear i Nordeuropa og salg af lagervarer til Wholesale i Norden er det helt rigtige for vores kunder,” siger Torben Bang og tilføjer, at Clipper dog desværre har været nødsaget til at afskedige medarbejdere under krisen.

 

Foto: Clipper

Exit mobile version