På søndag starter CIFF Kids SS 24, der byder på tre dage med både kendte og nye brands, forskellige events, talks og installationer. TØJ har snakket med én af udstillerne.
CIFF Kids byder denne gang velkommen til både nye brands og ’gamle’ kendinge inden for børnebranchen som Molo, Bisgaard, Ace and the Harmonie, Flöss, Fub, Petit By Basic, Serendipity, Wheat og mange flere.
I bæredygtighedens tegn inviterer Lille Klode til en broderiworkshop, hvor man kan give nyt liv til yndlingstøjet. Kate Kendrick fra Pirouette vil igen deltage på CIFF Kids, der denne gang vil skabe et univers af håndplukkede favoritter. Det bliver en farverig og funklende installation med styles fra forskellige mærker, som deltager på messen.
På Talk-scenen vil der hver dag være foredrag i samarbejde med blandt andet pej gruppen, der zoomer ind på trends og giver et vidensboost, og kvinderne bag podcasten To The Moon, Honey, som dykker ned i moderskabet.
CIFF Kids som et fyrtårn
Petit By Basics er ét af de børnetøjsbrands, som udstiller på denne sæsons CIFF Kids. Børnetøjsbrandet blev lanceret i maj sidste år, og det læner sig op ad samme DNA og filosofi som dametøjsbrandet By Basics. De har specialiseret sig i at producere ’essentials’ til børn i alderen 0 til 8 år. Kollektionerne er lavet af merinould og økologisk bomuld.
”Vi ser CIFF Kids som et fyrtårn – det er jo den største modemesse for børn i Skandinavien. Vi glæder os til at møde mange af de kontakter, som vores agenter har. Vi er allerede godt booket op i mødekalenderen. For os handler det ikke nødvendigvis om at sælge her og nu. Vi vil gerne fortælle kunderne vores historie: Hos os kan I placere en ordre når som helst – det er helt op til kunderne. Fra ordre til butikkerne har varerne, går der cirka tre til seks uger. Vi kan tilbyde fleksibilitet, og vi vil gerne være en samarbejdspartner, der kan levere varer til dem, når der er behov,” fortæller Peter Grensteen, COO hos Petit By Basics.
Foto: PR / Petit By Basics