Hjælpeorganisationen Red Barnet og modebrandet Day Birger et Mikkelsen lancerer en bæredygtig pyjamas til fordel for børn i katastrofer.
Fra den 20. november 2019 kan man købe en bæredygtig pyjamas designet af Day Birger et Mikkelsen i samarbejde med hjælpeorganisationen Red Barnet. Samarbejdet er kommet til verden i den gode sags tjeneste. Det skal nemlig være med til at få samlet penge ind til Red Barnets arbejde for børn katastrofeområder og skabe opmærksomhed om det arbejde, som organisationen ellers laver.
Symbolikken bag pyjamassen er, at den repræsenterer tryghed, omsorg og et sted at sove. Det er nemlig nogle af de ting, som Red Barnet kæmper for at få skabt for børn i katastrofeområder.
Kristine Mærkedahl Jensen, der er katastrofechef i Red Barnet, udtaler i en pressemeddelelse:
”Vi kan ikke forhindre katastroferne, men sammen kan vi gribe ind og sikre at børn kommer hurtigt på fode igen, så det ikke sætter varige spor og ødelægger deres fremtid. Når katastrofen rammer, er Red Barnet til stede, og vi hjælper de børn og familier, der er berørt. Vi sikrer, at de får en tryg hverdag i det kaos, de pludselig befinder sig i.”
Kampagnen har særligt fokus på Indien, hvor risikoen for naturkatastrofer er stor. Særligt voldsomme oversvømmelser har hærget landet i de senere år.
Skuespillerinden Birgitte Hjort Sørensen har takket ja til at være ambassadør for ’Red Barnet x DAY Birger et Mikkelsen til fordel for børn i katastrofer’-kampagnen.
”Red Barnet gør et fantastisk stykke arbejde. Børn er jo ikke bare vores fremtid, men også de mest udsatte og sårbare,” siger Birgitte Hjort Sørensen om årsagen til at være ambassadør for kampagnen.