Site icon Branchebladet TØJ

Pandora satser stort

Smykkevirksomheden lancerer ny strategi i Fondsbørsmeddelelse. Den indeholder blandt andet et stort sats på kernemarkederne, USA og Kina. 

Pandora er ‘back on track’, efter de sidste år blev hårdt ramt af coronakrisen. I en Fondsbørsmeddelelse lancerer virksomheden deres nye strategi, der har fokus på vækst og udbygning af produktion.

Her skriver virksomheden, at den forventer en vækst i omsætningen på seks til otte procent om året, så den i 2023 har en omsætning på i mellem 24,8 og 26,2 mia. kroner.

I den forbindelse lancerer Pandora sin nye Phoenix-strategi. Den går blandt andet ud på at satse stort på kernemarkederne, USA og Kina, hvor den langsigtede ambition er at fordoble omsætningen i USA og tredoble den i Kina.

Ifølge Fondsbørsmeddelelsen skal det blandt andet ske ved at personalisere kundeoplevelsen via flere omni-channel features samt lancere et nyt butikskoncept. Virksomheden vil desuden fokusere mere på Gen Z og Millennials.

 

Udvider produktionen

Desuden satser Pandora stort og udbygger produktionen. I alt vil smykkevirksomheden investere 1 mia. kroner og udvide produktionen med omkring 60 procent.

“Vi er glade for at bekræfte, at Pandora er tilbage på vækst-sporet. Vi har enorme uudnyttede muligheder i vores eksisterende kerneforretninger, og de vil drive en langsigtet bæredygtig og profitabel vækst. Vores mål er at være det største og mest eftertragtede brand inden for smykker til en overkommelig pris. Og vi har et stærkt grundlag for at nå det mål,” udtaler Alexander Lacik, CEO i Pandora, i Fondbørsmeddelelsen.

 

Foto: Pandora

Exit mobile version