Site icon Branchebladet TØJ

TØJs Fashion Week Edition er udkommet

TØJs Fashion Week Edition er netop udkommet. Her tager vi pulsen på den kommende modeuge og zoomer ind på en række dedikerede modebrands. Glæd dig også til at dykke ned i temaet om designsamarbejder og andre spændende artikler med vidensvitaminer fra modebranchen.

I forbindelse med modeugen udgiver TØJ endnu engang en Fashion Week Edition. Heri kan du blive klogere på modeugens mange aktiviteter, en række spændende udstillerportrætter og en dybdegående artikel om skotendenser ledsaget af et skoportræt.

Vi kaster også lys over sæsonens farvetrends for SS24 og deler en trend- og farveguide fyldt med de nyeste kollektioner fra udstillere. Vi dykker ned i emnet designsamarbejder og de mange udfordringer omkring kopiering og rettigheder, som mange støder på.

Vi præsenterer desuden fem fysiske butikker, du simpelthen må besøge, og retter fokus mod effekten af omnichannel-detailhandel.


Det bugner med inspirerende læsestof i TØJs Fashion Week Edition, hvor du kan glæde dig til at læse følgende artikler:

Showkalender
Få et overblik over modeugens shows.

På showkalenderen
Mark Kenly Domino Tan Studio er den del af den officielle showkalender. Læs, hvorfor det er vigtigt for brandet at afholde show under modeugen.

Krænkelse af rettigheder
Det er langt fra alle sager, der ender i retten, men problemet er stort.

”Ring til en advokat, der ved, hvad de laver”
Johan Løje har i 25 år repræsenteret de brands, som er blevet kopieret.

Trend- og farveguide SS 24
Der er masser af inspiration i trend- og farveguiden til sæson SS 24, hvor fire trendtemaer er visualiseret med udvalgte kollektionsbilleder.

Bliv klar til CIFF x Revolver
CIFF x Revolver byder indenfor til en ny samlet messe til modeugen i august.

Fokus på modeugen: Bestseller
Hos Bestseller samler de deres 20 brands i Lokomotivværkstedet i Københavns Sydhavn, hvor de skruer op for æstetik og præsenterer knivskarpe kollektioner.

Fokus på modeugen: DK Company
Jens Obel, medejer og direktør for DK Company i Ikast og København, fortæller om deres showrooms i Bella Center, og hvad der bliver omdrejningspunktet for dem.

Udstillerportræt: Rue de Tokyo
Kreativ direktør, David Andersson, har samlet inspiration og viden fra hele verden og smeltet det sammen til Rue de Tokyo.

Udstillerportræt: Matinique
Matinique kan i år fejre 50 år i dansk mode. Vi zoomer ind på deres halve århundrede i branchen.

Udstillerportræt: La Rouge
Stifter Malene Bundgaard Lassen har næse for, hvad der sælger efter mange år i modebranchen. Hun designer tidløse styles, der appellerer til flere generationer.

Bliv klar til Aarhus Fashion Week
Aarhus Fashion Week 2023 bliver en relevant og effektiv salgsmesse, hvor indkøberne kan samle alle deres indkøb på ét sted.

Bliv klar til messerne i Vejle
Salg og den personlige kontakt bliver de to helt store omdrejningspunkter på messerne i Vejle, der afholder Herretøjsmessen i juli og Modemessen i august.

3 hurtige til 2 indkøbere
Hvordan satser modebutikkerne på i indkøbsprocessen? To butikker fortæller om, hvilke produkter de går efter.

Skotrends SS 24: Minimalisme, maksimalisme og alt derimellem
pej gruppens trendteam giver dig her et overblik over de fem vigtigste skotendenser til SS 24.

Fokus på sko: Glerups
I år er det 30 år siden, at de første Glerups hjemmesko blev lavet. De er fremstillet med omhu, uld og dedikation.

Designsamarbejder med gennemslagskraft
Collabs har længe været populære i modebranchen. Vi tager pulsen på både danske og internationale designsamarbejder.

BZR x Stephanie Fisker
Tidligere i år lancerede BZR en kollektion designet i samarbejde med influencer og iværksætter Stephanie Fisker.

5 internationale collabs, der innoverer modebranchen
Vi har udvalgt en håndfuld internationale designsamarbejder, der er med til at definere moden i den kommende sæson.

5 globale must see-detailforretninger
Kunst og kreativtet er etablerede værktøjer til overraskende, autentiske oplevelser i flagships og indkøbscentre.

Hvad skal vi med butikker?
Det kræver en ekstra indsats af butikkerne, hvis kunderne skal besøge de fysiske butikker.

Omnichannel – do’s og dont’s
Her kan du læse om to inspirerende cases, der bidrager med deres viden og erfaring om omnichannel.

Mr – Din Tøjmand
Det er en løbende proces for Mr – Din Tøjmand at få online og offline til at spille sammen.

Bahne
Livsstilskæden arbejder fokuseret på at integrere offline og online, hvor kundeoplevelsen skal være den samme.

Læs hele Fashion Week Edition online her

Forsidefoto: Allweek

Exit mobile version