Site icon Branchebladet TØJ

Kort & godt fra modebranchen

I ugens korte nyheder kan du læse om samarbejdet mellem Sofie Schnoor og La Glace, om Birkenstocks kollektioner lavet i samarbejde med kendte designere, om Maria Blacks nye piercing studio, og om Wood Woods nye butik i Københavns Lufthavn.

Birkenstock laver unikke modeller i samarbejde med designere

Under Copenhagen Fashion Week præsenterer Birkenstock en række kollektioner, som er skabt i samarbejde med flere forskellige designere. Skoene er ikke før blevet vist udenfor de respektive brands egne butikker, men har ifølge Birkenstock allerede haft stor succes på internationalt plan.

I blandt samarbejdspartnerne er Colette, Openning Ceremony og Ms Min at finde. Kollektionerne tager udgangspunkt i det klassiske Birkenstock-design, hvor de originale Birkenstocks blandt andet har fået nye looks i form af glitter, blomsterbroderier og blå prikker fra Colette. 

Foto: Birkenstock

Sofie Schnoor sætter sit præg på kagerne hos La Glace

En moderigtig kage. Det er noget, Sofie Schnoor og det historisk gamle konditori La Glace er gået sammen om at skabe i forbindelse med Copenhagen Fashion Week. Kagerne bliver inspireret af Sofie Schnoors børneunivers, Petit by Sofie Schnoor, og skal i alt sin enkelthed bestå af små fine macarons og dekadente modekager, som alle bliver udstillet i vinduet ved La Glace.

”Det er et super spændende samarbejde, som jeg glæder mig meget til at komme i gang med. La Glace har en spændende historie, og jeg har altid beundret deres fine stil og skønne kager. Jeg glæder mig til at kunne udtrykke mig kreativt på en helt ny måde og formidle Petits univers i samarbejde med La Glace,” siger Creative Director for Sofie Schnoor i en pressemeddelelse.

Det er første gang, at et børnebrand får mulighed for at dekorere vinduerne hos La Glace. Resultatet kan opleves i vinduerne hos La Glace i august.

Maria Black vil ændre piercingkulturen

Maria Black vil skabe et nyt piercing-koncept og åbner derfor et piercing studio i København. Her vil de forsøge at revolutionere den gængse tankegang om piercinger, som ofte bliver forbundet med ekstrem kropsudsmykning og tatoveringer. Maria Blacks mission er, at forbrugeren skal associere det at blive piercet med skønhed og velvære.

“Vi mener, at vi skylder vores kunder at ændre på piercingkulturen. Det er meget nærliggende og i tråd med vores kerneværdier at tilbyde vores kunder en eksklusiv oplevelse omkring det at få en piercing,” udtaler adm. direktør for Maria Black, Jesper Nykjær Jeppesen, i en pressemeddelelse.

Det særlige ved Maria Blacks piercing studio er, at man bliver piercet direkte med smykker i massivt guld med diamanter i. Konceptet er allerede blevet taget i mod med kyshånd fra forbrugerne, da der har været udsolgt begge gange, hvor konceptet er blevet testet i Maria Blacks butikker.

Foto: Maria black – piercing studio

Wood Wood lander i Københavns lufthavn

Wood Wood åbner en butik i Københavns Lufthavn i det nye udvidede område i terminal 2. Kreativ direktør, Karl-Oskar Olsen, forklarer i en pressemeddelelse, at det er en gammel drøm at få lov at åbne en butik i Københavns lufthavn.

Lufthavnsforretningen bliver tilpasset de rejsende, og butikkens produktionssortiment skiller sig ud fra de andre Wood Wood butikkers. Notesbøger, små krus og vandflasker er alt sammen blevet produceret helt særligt til butikken. Københavns Lufthavn bliver ofte beskrevet som meget skandinavisk og minimalistisk, og derfor vil Wood Wood med sin specialisering inden for moderne streetstyle være et atypisk mærke, der nu finder plads i Københavns lufthavsmiljø.

Foto: Wood Wood
Exit mobile version