
Velkommen til en ny sæson i et nyt lys
Modebranchen og detailhandlen er blevet negativt påvirket af Covid-19 på mange niveauer – både produktion, detail og efterspørgsel. Den perfekte storm, som ingen var forberedt på, og som ikke går nogen forbi. To-tre måneder er revet ud af kalenderåret hos alle aktører, og resten af 2020 handler om overlevelse, at få omsat lager til likvider og at få tilpasset strategi, organisation og kommunikation, samtidig med at kommende sæsoner skal klargøres. Både det korte og lange sigte er i spil – på samme tid.
Trods sundhedskrise og økonomisk krise skal der fortsat tænkes langsigtet. De kommende sæsoner må ikke lide under, at den nuværende sæson er sendt til tælling. Det har faktisk aldrig været mere vigtigt, at de kommende sæsoners kollektioner sidder lige i skabet. Der skal tjenes penge, der skal lukkes huller, og der skal bygges reserver op til kommende kriser. Sundhedskrisen må ikke blive til en modekrise – for så får vi et helt andet problem.
Som altid udkommer TØJ – Fashion & Business Trends med en specialsektion til modeugen – også selv om modeugen ser noget anderledes ud denne gang. Vi har fortsat det mål at dele viden og inspiration med de mange læsere og dermed understøtte den proces, der finder sted i august måned. Vi har samlet en række interessante portrætter, præsenterer sæsonens vigtigste trends og farver og kommer bagom branchen, som alt andet lige skal ses i et lidt andet lys.
Vi ønsker alle en god modeuge – hvad enten det er på messe eller ej, med egne events eller digitalt.


Louise Byg Kongsholm,
Chefredaktør
Indhold

1 2 — Kort & godt
Nyheder om stort og småt i modebranchen.
20 — Bliv klar til modeugen SS 21
TØJ klæder dig på til CPHFW med optakter til Revolver og Elevated Order Days by CIFF, ligesom du får et overblik over modeugens showkalender.
22 — En messesæson i lyset af Covid-19
Covid-19 har sat den danske modebranche i spændetrøje. Flere aktører har derfor taget kampen op, tilpasset sig situationen og søsat nye initiativer, der vil præge den kommende messesæson.
28 — Indkøbere på messe
Hvordan planlægger indkøberne deres tur på messe, og hvilke produkter går de efter til sæsonen SS 21? Det har TØJ talt med indkøbere fra modekæden Tiffany og stormagasinet Salling om.
TREND- OG FARVEGUIDE
34 — Trend- og farveguide ss 21
Der er masser af inspiration at hente i TØJs trend- og farveguide til sæsonen SS 21, hvor pej gruppens fire trendtemaer visualiseres med udvalgte kollektionsbilleder.
PORTRÆTTER
64 — DawnxDare
“DawnxDare er for os lidt som dag og nat.
Det er et sted, hvor kontraster mødes, men også hvor hver style kan stå for sig selv,” siger stifterne om deres fælles modebrand.
68 — Sisters Point
Sisters Point kan i år fejre 25 år på den danske modescene. Covid-19 har sat en stopper for festfejring, men det har ikke forhindret ejerne
i at markere jubilæet på anden vis.
72 — Woodbird
Herretøjsbrandet lader sig ikke diktere af trends. I stedet forsøger Woodbird at skille sig ud fra andre herrebrands gennem deres branding, content og storytelling.
76 — BTX GROUP
I showroomet hos den 85 år gamle mode – koncern kan kunderne under modeugen i København se de nyeste kollektioner fra virksomhedens mange brands.
SKO & ACCESSORIES
82 — 7 Skotrends til SS 21
Læs med, når pej gruppens trendredaktør præsenterer syv skotendenser til sæsonen SS 21, der understreger, at sko i højere grad bliver en praktisk og æstetisk forlængelse af vores personlige identitet og livsstil.
92 — Apair
Ifølge skobrandet bliver sko en mere og mere vigtig del af påklædningen. I dag leges der med stilarter og farver, og det er noget, vi vil se meget mere af i fremtiden.
94 — Pico
For accessoriesvirksomheden handler det om at producere smykker og håraccessories i en god kvalitet, der holder, og samtidig18 følge trenden, der rører sig, inden for tilbehørskategorien.
KIDS / YOUTH
100 — Kort & godt
Nyheder om stort og småt i børnetøjsbranchen.
104 — FUB
Det danske børnetøjsbrand gør op med modebranchens hurtige tempo. Målet var fra begyndelsen at skabe få, tidløse styles, der kan bruges sæson efter sæson.
106 — Marmar Copenhagen
TØJ har talt med grundlæggeren hos Marmar Copenhagen om, hvordan hun har fået ensfarvede bodystockings og leopard-leggings med 80’er rock’n’roll-associationer til at finde vej ind i børnenes garderober.
108 — Livets før ste forbrugsfaser
En livsfase siger meget mere om en persons forbrug end alderen. Derfor er livsfaser relevante, når man arbejder med udvikling af produkter, services og kommunikation. Det gælder ikke mindst, når det handler om børn og børnefamilier.

Læs den gratis Fashion Week Edition SS 21
Som altid udkommer TØJ – Fashion & Business Trends med en specialsektion med fokus på modeugen – også selv om modeugen ser noget anderledes ud denne gang. Vi har fortsat det mål at dele viden og inspiration med de mange læsere og dermed understøtte den proces, der finder sted i august måned. Vi har samlet en række interessante portrætter, præsenterer sæsonens vigtigste trends og farver og kommer bagom branchen, som alt andet lige skal ses i et lidt andet lys.
Det siger kunderne

”Jeg føler mig opdateret og får løbende nyt fra modebranchen, som jeg er en del af – nyt omkring salg og udvikling med et bredt perspektiv. Der er regnskaber og dybere skriv, som ikke er tilgængelige så mange andre steder – og så er det også vigtigt for mig at læse TØJs bud på nyheder om blandt andet butikslukninger, konkurser, detail og fremtid.”
– Helle Bahne
Direktør mode hos Bahne

“Det har været en stor fornøjelse at samarbejde med PEJ Gruppen de sidste par år. En af ambitionerne med samarbejdet var at få vores øget fokus på vores fashion, living og retail e-commerce fulfillment & integrations services ud til et bredere og mere kundeorienteret publikum, end hvad de traditionelle logistik og supply chain marketings- og kommunikationskanaler er i stand til.
Udover at samarbejdet bl.a. har resulteret i en masse spændende diskussioner med ledende beslutningstagere fra en lang række danske virksomheder, så har PEJ Gruppen også været i stand til at yde guidance og feedback, som har været gavn for os.”
– Hans Elmegaard
CEO, SGL Fulfillment & Distribution A/S

”Jeg bruger TØJ og deres online update rigtig meget til at give mig de nyeste informationer om, hvad der sker i vores branche. Det giver mig et konkret indblik i, hvordan mine kære kollegaer klarer sig, hvad de laver af spændende ting, og ikke mindst hvad der rører sig i tiden. Og så ser jeg altid frem til at få deres messeudgaver i hånden og læse dem igennem for gode og spændende artikler med nye tiltag hos diverse brands.”
– Preben Laust
Kreativ direktør hos Second Female

”Hos DK Company bliver branchebladet TØJ – Fashion & Business Trends og nyhedsbrevet primært læst af vores ledere og direktører. Nyhedsbrevet holder os up to date, og giver os et hurtigt overview over nyheder i branchen.”
– Tina S. Krath
PA for CEO Jens Obel, DK Company

”Det har været meget enkelt for os at vælge pej gruppen, da de brancher, vi henvender os til, befinder sig her – blandt andet modebranchen. Vores målgruppe fortæller os, at de ser os i pej gruppens univers, og det har rigtig stor værdi for os. Vi er i øvrigt rigtig glade for det lange samarbejde, vi har haft med pej gruppen, hvor de altid har været imødekommende, hjælpsomme og kompetente. Vi ser frem til flere års godt samarbejde.”
– Per Brix
Cornator
Et tillæg tilBranchebladet TØJ
Branchebladet TØJ er et bredt favnende brancheunivers for dig, der arbejder professionelt i eller med modebranchen. Brancheuniverset består af:
- Fire årlige trykte brancheblade
- To årlige Fashion Week Editions
- To årlige udgaver af magasinet Retail Mag
- En online nyhedsportal
- Fem ugentlige nyhedsmails
TØJ giver dig inspiration og målrettet viden om den danske modebranche – både på kort og langt sigt. Med et abonnement på TØJ får du en unik mulighed for at være opdateret på din branche og til at få dyb indsigt i den nyeste viden om branchen, herunder viden om nye tiltag, udviklingen hos brancheaktører og i branchen generelt samtidig med, at du får input til produktudvikling i tråd med gældende trends og tendenser.
Priser
Et abonnement på TØJ – Fashion & Business Trends koster kr. 2.100,- årligt ekskl. moms.
Annoncér i bladet
Skal I være med i den næste Fashion Week Edition, som udkommer i forbindelse med AW 21/22 modeugen i januar?
Kontakt salg@pejgruppen.dk for at høre mere om jeres muligheder.
Herunder finder du link til medieinformationer for Branchebladet TØJ – Fashion & Business Trends med informationer om bladet, målgruppe, formater, deadlines og priser.