Læs online

Nyeste udgivelse

Branchebladet TØJ – Fashion & Business Trends udkommer fire gange årligt, og du kan læse artiklerne fra de trykte brancheblade online som en del af dit abonnement.

Indhold

TØJ - Fashion & Business Trends02 — 2021

10 — Kort & godt
Nyheder om stort og småt i modebranchen.

EN GRØNNERE MODEBRANCHE

18 — Forbrugerne vil gerne handle bæredygtigt, men hvor langt er der fra holdning til handling?
Klima og bæredygtighed er blevet en stor del af forbrugernes dagsorden. Der er dog forskel på, hvilke generationer der vægter klima og bæredygtighed højest.

20 — Ligger jeres CSR-ansvar i marketingafdelingen?
Man skal passe på med at blande CSR-arbejde og marketing sammen, hvis man gerne vil gå en stor bue uden om beskyldninger om greenwashing. Det mener CSR-ekspert Anne Katrine Blirup.

22 — I fronten for det bæredygtige arbejde
TØJ har talt med Dilling A/S og By Green Cotton A/S om, hvorfor det er vigtigt at arbejde med bæredygtighed, hvilke udfordringer de oplever i arbejdet, samt hvilke resultater de har opnået.

26 — Genbrugsindekset 2021: Krisen har gjort danskerne opmærksomme på overforbrug
Skabet boomer af tøj, vi ikke bruger – og danskerne er motiverede til at sælge ud for at redde klimaet. Det viser nye tal fra befolkningsundersøgelsen Genbrugsindekset 2021.

30 — Anti-trend og bæredygtig livsstil
Hvad vil det sige at leve et bæredygtigt liv? Kristine Hornshøj Harper betragter bæredygtig livsstil som en livsform, man kan opretholde og bevare, uden at den har miljømæssige omkostninger.

36 — Ordet er frit
‘Ordet er frit’ er et nyt initiativ, hvor udvalgte aktører bidrager med en klumme, som er med til at nuancere debatten inden for specifikke emner i modebranchen. I denne udgivelse har Steen Trasborg fået ordet.

FOKUS PÅ SMYKKER

40 — Den danske smykkebranche holder skruen i vandet
Smykkebranchen er ramt efter 2020, men det er ikke så slemt, som det kunne have været, lyder det fra branchedirektør Trine Thorning.

44 — Maanesten
“Der er forskel på at købe en liter mælk og et smykke.” Stifter Lotte Venø Callesen fortæller, hvorfor smykkevirksomheden satser så massivt på egne butikker i både ind- og udland.

48 — Camille Brinch Jewellery
“Vi viser en upoleret version af mig som ansigtet udadtil for at opbygge en særlig relation til vores kunder,” fortæller Camille Brinch om måden, smykkevirksomheden kommunikerer med sine kunder på online.

52 — 5 smykketrends til SS 21: Kombinationer, fortællinger og kunst
Læs med, når pej gruppens trendredaktør præsenterer fem smykketrends, der vil dominere i sæsonen SS 21.

DIGITAL OMSTILLING

60 — Sådan handler danskerne mode på nettet
Smittefare, lukkede butikker og restriktioner har fået danskerne til at shoppe online i 2020 som aldrig før, og tidsforbruget på især sociale medier er vokset markant.

64 — Liveshopping på sociale medier: Desperat corona-ide eller en ny dimension af onlineshopping?
TØJ har undersøgt den nye digitale shopping-tendens, hvor butikker sender og sælger live på sociale medier. Mød to eksperter, og læs om detailkæderne Bahne og Helm.

70 — 5 digitale forbrugertrends i 2021
Digitaliseringen har vist sig at være en livline for mange virksomheder gennem krisen. En rapport ser nærmere på fem tech-drevne trend, som vil få stor indflydelse på udviklingen i forbruget i 2021.

Læs den nyeste udgivelse her

2021

Udgivelser i år

Branchebladet TØJ – Fashion & Business Trends udkommer fire gange årligt, og du kan som abonnent både læse artiklerne fra tidligere udgivelser og den aktuelle udgivelse herunder. Er du ikke abonnent? Læs mere om muligheden her.

No. 1 – 2021
Udgives 25. januar 2021

No. 1 – 2021
Fashion Week Edition AW 21/22
Udgives 25. januar 2021

No. 2 – 2021
Udgives 21. maj 2021

Temaudgivelse: Eksport 2021
Udgives 13. april 2021

No. 3 – 2021
Udgives 27. juli 2021

No. 3 – 2021
Fashion Week Edition SS 2022
Udgives 27. juli 2021

No. 4 – 2021
Udgives 29. november 2021

Temaudgivelse
Udgivelsesdato kommer snart…

Retail Mag No. 1 – 2021
Udgives 6. april 2021

Retail Mag No. 2 – 2021
Udgives 1. oktober 2021