Læs online

Nyeste udgivelse

Branchebladet TØJ – Fashion & Business Trends udkommer fire gange årligt, og du kan læse artiklerne fra de trykte brancheblade online som en del af dit abonnement. Tilgå den nyeste udgivelse herunder.

Indhold

TØJ - Fashion & Business Trends03 — 2021

10 — Kort & godt
Nyheder om stort og småt i modebranchen.

14 — Modemonopolet
Hvad kræver det af den samlede modebranche for at få modeeksporten tilbage til ’normalt’ niveau igen? Det spørgsmål svarer denne udgaves Modemonopol på.

Ledelse

24 — Pandemien har skubbet til fremtidens lederskab
Rollen som leder har under coronakrisen budt på udfordringer, nye metoder og skift af fokus. Bevægelser, der allerede var i gang inden for ledelse, har fået et skub fremad.

28 — Direktørportræt: Allan Vad Nielsen
For Hummel-direktøren er noget af det vigtigste at skabe holdånd på arbejdspladsen. ”Der er nultolerance overfor individualister, der tror og mener, at de skal lykkes alene,” siger han.

30 — Direktørportræt: Helle Wagner
Alle aktiviteter hos Modström er bygget op om virksomhedens brand promise ’The Power of Joy’, og som leder er det Helle Wagners opgave at sikre, at alle medarbejderne forstår, hvordan de er med til at udleve det.

Trend

34 — pej trend SS 22
Fremtidens forbrugere skal lade intuitionen råde. Læs om, hvad der kommer til at præge sæsonen SS 22 i forhold til forbrugeradfærd, farver og materialer.

Branding

46 — Gode gerninger giver god branding
For virksomheder kan det både være en god forretning og god branding at samarbejde med NGO’er. Der er dog flere faldgruber, man skal være opmærksom på.

50 — Rezet Sneaker Store og Røde Kors
”Så længe man bliver ved med at skabe opmærksomhed om behovet for velgørenhed, så tror jeg også, at forbrugerne vil engagere sig i det,” siger CEO i Rezet Sneaker Store.

52 — Elsk og Den Danske Naturfond
Ifølge stifter og CEO i Elsk, Lars Riis, kan et samarbejde med en velgørenhedsorganisation som Den Danske Naturfond være med til at understøtte, at Elsk er mere end bare et tøjbrand.

54 — Supreme: Et kultbrand af særlig kaliber
Streetwearbrandet blev i november 2020 solgt for 2,1 milliarder dollars. Hvorfor er Supreme så værdifuldt et brand?

60 — Performancemål er præcise – men branding er bedre
I en tid med fokus på online markedsføring taler man meget om followers, likes, delinger eller cost pr. ’et-eller-andet’.  Men virker det?

Læs udgivelsen her

Indhold

TØJ - Fashion Week EditionSS 22

14 — Kort & godt
Nyheder om stort og småt i modebranchen.

24 — Den fysiske modeuge vender tilbage
TØJ har talt med administrerende direktør i Copenhagen Fashion Week, Cecilie Thorsmark, om den kommende modeuge.

26 — På showkalenderen
By Malene Birger er en del af den officielle showkalender. Læs om, hvorfor der afvikles et digitalt show og en fysisk præsentation under modeugen.

30 — Fra rå industrikvarterer til kreative erhvervsområder
Området i og omkring Øens Pakhus og Kløverbyen på Amager er under udvikling. Murermester Jan Elving fortæller om projekterne i Strandkvarteret.

32 — Les Deux flytter ind i TAP1
Det fremadstormende herretøjsbrand trækker teltpløkkerne op og flytter kontoret fra Frederiksberg til TAP1 i Kløverbyen.

Trend- og farveguide

34 — Trend- og farveguide SS 22
Der er masser af inspiration i trend- og farveguiden til sæsonen SS 22, hvor fire trendtemaer er visualiseret med udvalgte kollektionsbilleder.

Messer

64 — Endelig messe igen
Hvad glæder udstillerne sig mest til ved at skulle på messe igen? TØJ har spurgt fire brands.

66 — Bliv klar til CIFF
Efter to sæsoner uden udstillere på gulvet og summende messehaller glæder CIFF sig til at slå dørene op til Bella Center fra den 11. til 13. august.

68 — Udstillerportræt: Tonsure
Siden Tonsure blev opkøbt i foråret 2021, har det nye team arbejdet hårdt på at finpudse dna’et og kollektionen for at stå klar til modeugen i august.

70 — 3 hurtige til JBR Agencies
Jan B. Rasmussen fortæller om showroomet i Bella Center, og hvordan det har været at være agent under Covid-19.

72 — Bliv klar til Revolver
Efter en aflyst messe i februar 2021 er Revolver mere end klar til at invitere udstillere og besøgende indenfor i Øksnehallen og Forum i august.

74 — Udstillerportræt: Our Units
I 2019 påbegyndte bukseproducenten en rejse mod at blive en mere ansvarlig virksomhed. En rejse, der ifølge direktør Inge Kindberg aldrig ender.

76 — 3 hurtige til 2 indkøbere
Hvorfor er det vigtigt for en indkøber at besøge de fysiske messer? Det spørgsmål besvarer indkøberne Lisbeth Skov Sinnerup og Mette Buus Nielsen.

80 — Bliv klar til Aarhus Fashion Week
Messen i Aarhus har denne sæson så stor opbakning, at udstillerlisten slår rekord med 140 udstillere.

82 — Bliv klar til messerne i Vejle
”Vi glæder os til at få revanche og til at skabe et forum med fællesskab, sammenhold og nærvær,” siger projektleder hos Nord-Fair Charlotte Strøm.

Fokus på sko

86 — Lofina: SS 22-kollektionen emmer af fornyet energi
Chunky såler, farver og komfort. Tre elementer, der kendetegner skobrandet Lofina, og som ifølge dem ikke går af mode lige foreløbigt.

88 — Footzone lancerer nyt brand under modeugen
Footzones nye brand Shoedesign Copenhagen henvender sig bredt med en kommerciel profil.

90 — Skotrends SS 22: Mavefornemmelsen vil råde
pej gruppen giver dig et overblik over, hvordan sæsonen SS 22 vil se ud inden for sko.

Børn

102 — Bliv klar til CIFF Kids
Christina Neustrup ser frem til CIFF Kids, hvor blandt andre Hust & Claire, MP Denmark og Little Savage udstiller.

104 — Udstillerportræt: Vacvac Studio
Med ønsket om at gøre ansvarligt produceret børnetøj mere tilgængeligt åbner Vacvac Studio op for engrossalg og udstiller på CIFF Kids.

106 — Sæsonens bestseller
En række danske børnebrands fortæller om, hvilken style, de tror, bliver deres bedst sælgende til sæsonen.

108 — pej kids – a new beginning
Your personal sneak peek into the content created for commercial brands who cater to families and children.

Læs udgivelsen her

2021

Udgivelser i år

Branchebladet TØJ – Fashion & Business Trends udkommer fire gange årligt, og du kan som abonnent både læse artiklerne fra tidligere udgivelser og den nyeste udgivelse herunder. Er du ikke abonnent? Læs mere om muligheden her.

No. 1 – 2021
Udgives 25. januar 2021

No. 1 – 2021
Fashion Week Edition AW 21/22
Udgives 25. januar 2021

No. 2 – 2021
Udgives 21. maj 2021

Temaudgivelse: Eksport 2021
Udgives 13. april 2021

No. 3 – 2021
Udgives 27. juli 2021

No. 3 – 2021
Fashion Week Edition SS 2022
Udgives 27. juli 2021

No. 4 – 2021
Udgives 29. november 2021

Temaudgivelse
Udgivelsesdato kommer snart…

Retail Mag No. 1 – 2021
Udgives 6. april 2021

Retail Mag No. 2 – 2021
Udgives 1. oktober 2021