Læs online

Nyeste udgivelse

Branchebladet TØJ – Fashion & Business Trends udkommer fire gange årligt, og du kan læse artiklerne fra de trykte brancheblade online som en del af dit abonnement. Tilgå den nyeste udgivelse herunder.

Indhold

TØJ - Fashion & Business Trends01 — 2022

09 — Kort & godt
Korte nyheder om stort og småt i branchen.

14 — Modemonopolet
Hvordan ser fremtidens messeplatform ud? Og hvordan kommer den til at udvikle sig? Modemonopolet giver deres bud.

Grøn forbrugeradfærd

22 — ”Bæredygtighed kommer nok aldrig til at stå først i køen”
Forbrugerne vil være klimavenlige, hvor de ikke kan mærke det. Derfor skal grønnere produkter som minimum være bedre end ’konventionelle’ varer – uden at koste mere.

30 — Studio Feder: Både virksomheder og forbrugere har et ansvar
Når det kommer til grøn omstilling, skal virksomhederne gå forrest. Blandt andet ved at begrænse udvalget af produkter, for det hjælper forbrugerne til at træffe ansvarlige og grønne valg.

34 — Dear Denier: Mange forbrugere er ikke klar til at betale for et grønnere produkt
Strømper og strømpebukser af genanvendte materialer, der er produceret på miljørigtig vis, er dyrere i forhold til ’konventionelle’ varer. Men det kan være svært for forbrugerne at forstå.

pej trend

40 — pej trend AW 22/23
Forbrugerne vil i sæsonen AW 22/23 have en viljestyrke, som gør alting muligt og giver dem mulighed for at vælge deres egen vej. AW 22/23 indeholder fire viljestærke forbrugertyper: Minimalisten, Den Ensomme, Den Hårdføre og Den Muntre.

Designerens udvikling

52 — Grøn omstilling giver både begrænsninger og inspiration
Det er efterhånden en selvfølge, at virksomheder skal have et grønt mindset. Det giver en anden dimension til designerens rolle, som i højere grad bliver en facilitator og nøgleperson, der skal arbejde tværfagligt med andre faggrupper.

56 — Coze Aarhus: “Min rolle er konstant under forandring”
TØJ har talt med Marlene Ihler – designer ved Coze Aarhus, der står bag de to brands Laurie og Echte – om, hvordan hendes rolle som designer har udviklet sig.

Markedsføring

60 — Corona styrker content
Covid-19-pandemien har gjort content marketing mere relevant end nogensinde. Her er fem fokuspunkter for dig, der vil have succes med det værdiskabende indhold i 2022.

68 — Molly&My: ”Det må gerne være uperfekt”
Hos webshoppen Molly&My bliver sociale medier som Instagram og TikTok brugt til at skabe relationer til kunderne. Strategien er at skabe glæde og smil.

72 — Markedsføring er kærlighed
Anita Dalsgaard forudsiger, at de virksomheder, der forstår værdien af den kærlige relation, er dem, der vil få størst gavn af online markedsføring i fremtiden.

Læs artiklerne her

Indhold

TØJ - Fashion & Business TrendsFashion Week Edition AW 22/23

14 — Kort & godt
Korte nyheder om stort og småt i modebranchen.

20 — På showkalenderen
Samsøe Samsøe er en del af den officielle show¬kalender. Læs om, hvorfor det er vigtigt for brandet at afholde show under modeugen.

Trend- og farveguide

30 — Trend- og farveguide AW 22/23
Der er masser af inspiration i trend- og farveguiden til sæson AW 22/23, hvor fire trendtemaer er visualiseret med udvalgte kollektionsbilleder.

Messer

66 — Bliv klar til CIFF
Efter en usikker tid glæder CIFF sig til at slå dørene op for udstillere og besøgende. Igen i år er der fokus på talks og events, og den digitale tilgang fortsætter.

68 — Udstillerportræt: My Essential Wardrobe
Hos My Essential Wardrobe – der før i tiden hed Denim Hunter – sætter relanceringen en ny og grønnere retning for brandet.

70 — Udstillerportræt: Elaine Hersby
Alle styles fra Elaine Hersby er skabt af egne skræddere. Brandet er made-to-order, for stifteren Elaine Hersby vil ikke bidrage til masseproduktion.

72 — 3 hurtige til Carl Gross
Flemming Larsen fortæller om showroomet i Bella Center, og hvordan de forbereder sig til modeugen denne sæson.

74 — Bliv klar til Revolver
Der har været stærk opbakning til Revolver, og de er klar til at afvikle messen under eventuelle restriktioner.

76 — Udstillerportræt: Hunkøn
For Anne Skovgaard Schøler og Trine Keseric handler Hunkøn om mere end at tjene penge. Brandet er sat i verden for at sprede glæde, og der skal være plads til store armbevægelser.

78 — Udstillerportræt: To Be Wanderlust
Modebrandet, der blot er tre år gammelt, har brugt de sidste par år på at opbygge et solidt brandkendskab – nu er de klar til wholesale.

80 — 3 hurtige til 2 indkøbere
Hvorfor er det vigtigt for en indkøber at besøge de fysiske messer? Henrik Plechinger og Kristian Ulriksen fortæller, hvorfor det er vigtigt for dem.

82 — Bliv klar til Aarhus Fashion Week
Aarhus Fashion Week 2022 bliver en klimaansvarlig salgsmesse, hvor de har arbejdet på at reducere messens klimaaftryk.

86 — Bliv klar til messerne i Vejle
Effektivitet og den personlige kontakt bliver de to helt store omdrejningspunkter på messerne i Vejle, for der er værdi i at mødes fysisk med kunder og styrke den personlige relation.

Fokus på sko

90 — Skotrends AW 22/23: Volumen, former og proportioner
pej gruppen giver dig her et overblik over de fire vigtigste skotendenser i efteråret og vinteren 22/23.

100 — Ivylee: Enkelt og tidløst design
AW 22 byder på en kombination af blandt andet den Western-inspirerede cowboystøvle, en opdateret udgave af de klassiske støvlehæle og brandets egen fortolkning på en sneaker.

102 — Lloyd: Kvalitet, pasform, finish og design er centralt
Grove loafers i sorte materialer kommer igen i fokus, mener Lloyd. De forudser, at det bliver mere formelle varer end kun sneakers, der styrer moden.

Børn

106 — Bliv klar til CIFF Kids
Der er flere nyheder på sæsonens CIFF Kids-messe. Blandt andet nye lokaler, nye brands og et samarbejde med den kreative virksomhed Alpine Office.

107 — Kort & godt
Korte nyheder om stort og småt i børnetøjsbranchen.

108 — Udstillerportræt: New Generals
New Generals har haft en strategi om udelukkende at benytte direct-to-consumer salg. Men nu går virksomheden igen ind på wholesalemarkedet.

110 — Udstillerportræt: Le Nordic
Hos børnetøjsvirksomheden Le Nordic – med de tre brands Pom Pom, Minipop og Petit Piao – er produkterne designet med børn for øje.

112 — Sæsonens bestseller
Fire danske børnebrands fortæller om, hvilken style de tror, der bliver deres bedst sælgende til sæsonen.

115 — pej kids – En ny begyndelse
pej kids 2022-2024 giver dig de kommende års trends og farver til den skandinaviske familie og børneforbruger.

Læs artiklerne her

2022

Kommende udgivelser

Branchebladet TØJ – Fashion & Business Trends udkommer fire gange årligt, og du kan som abonnent både læse artiklerne fra tidligere udgivelser og den nyeste udgivelse herunder. Er du ikke abonnent? Læs mere om muligheden her.

No. 1 – 2021
Udgives 25. januar 2022

No. 1 – 2022
Fashion Week Edition AW 22/23
Udgives 25. januar 2022

No. 2 – 2022
Udgives 09. maj 2022

CIFF KIDS
Udgives 09. juni 2022

No. 3 – 2022
Udgives 27. juli 2022

No. 3 – 2022
Fashion Week Edition SS 2023
Udgives 27. juli 2022

No. 4 – 2022
Udgives 29. november 2022

Retail Mag No. 1 – 2022
Udgives 30. marts 2022

Retail Mag No. 2 – 2022
Udgives 3. oktober 2022