Læs online
Nyeste udgivelse
Branchebladet TØJ – Fashion & Business Trends udkommer fire gange årligt, og du kan læse artiklerne fra de trykte brancheblade online som en del af dit abonnement. Tilgå den nyeste udgivelse herunder.
Indhold
TØJ - Fashion & Business Trends01 — 2023
Kort & godt
Korte nyheder om stort og småt i modebranchen.
STATUS & FREMTID
Året der gik – branchetal for 2022
Få et overblik over de nyeste tal fra året, der gik. Dyk blandt andet ned i antallet af ansatte, branchens detailomsætning og modeeksport.
Hvad byder 2023 på?
TØJ har bedt fem eksperter om at tage de fremtidssynede briller på og komme med hver deres bud på, hvad de tror vil blive kendetegnende for det nye år.
ALTERNATIVE SALGSKANALER
Gensalg og genbrug buldrer derud af
Alternative salgskanaler af tøj som genbrugsbutikker og gensalgsplatforme bliver vinderne i en tid, hvor det traditionelle detailsalg er presset.
Salling Group satser stort på onlinesalg af tøj
Salling Group vil booste deres tøjsalg med Bilkas nye onlinebutik. Jette Radich, kategoridirektør for tekstil i Salling Group, fortæller om deres digitale satsning.
Reshopper jagter børnetøjsbranchens overskudsvarer
De vil være modebranchens svar på To Good To Go med et cirkulært omnichannel-koncept for børnetøj. Gensalgsappen Reshopper udvider nu konceptet.
DIREKTØRPORTRÆTTER
Peter Dahl: CEO hos Moss Copenhagen
Peter Dahl har været CEO hos Moss Copenhagen siden 1. april 2022, og han fortæller for første gang om at overtage et modebrand, der tidligere har haft en hård medfart.
Robert Sand: CEO hos Klitmøller Collective
For Robert Sand handler det ikke om at have det største tøjbrand eller være firstmover. Havet er hans passion, som har sendt succesfulde bølgeskvulp gennem hele hans karriere.
TREND & INSPIRATION
pej trend AW 23/24 – genstart
Få indblik i forbrugertyper, farver, former og materialer, når pej gruppens trendredaktør kaster lys over sæsonen efterår og vinter 23/24.
REKLAME & MARKETING
Knæk forbrugerkoden i en brændende verden
De nyeste tal fra Mindshares reklameanalyse viser, at reklamebranchen fortsat er udfordret af en kritisk og ansvarligt orienteret forbruger.
Din marketingmaskine er en etbenet fodboldspiller
Alt for mange virksomheder spiller ikke fodbold med to ben, når det kommer til at skabe en slagkraftig marketingmaskine.
OBS: TØJ nr. 1 2023 udkommer sammen med den halvårlige Fashion Week Edition, som denne gang har fokus på sæsonen AW 23/24. Denne er gratis – og kan læses her.
2023
Udgivelser
Branchebladet TØJ – Fashion & Business Trends udkommer fire gange årligt, og du kan som abonnent både læse artiklerne fra tidligere udgivelser og den nyeste udgivelse herunder. Er du ikke abonnent? Læs mere om muligheden her.
No. 1 – 2023
Udgives 23. januar 2023
No. 1 – 2023
Fashion Week Edition AW 23/24
Udgives 23. januar 2023
No. 3 – 2023
Udgives 31. juli 2023
No. 3 – 2023
Fashion Week Edition SS 24
Udgives 31. juli 2023