Aarhus Fashion Week er en seriøs salgsmesse, men med masser af sammenhold og gode relationer. TØJ har været på besøg og snakket med blandt andet Markberg og La Rouge.
Årets første Aarhus Fashion Week åbnede i tirsdags og slutter i dag. Det finder sted på to lokationer i Balticagade ved havnen og i Ridehuset i centrum og arrangeres af Dypång Management. Som noget nyt er messen i år blevet rykket fra uge 8 frem til uge 6 på grund af efterspørgsel fra flere af udstillerne:
“Der var en tydelig opbakning til at rykke Aarhus Fashion Week frem, så det har vi lyttet til. Mange af vores udstillere har været en del af Aarhus Fashion Week i mange år, så vi har opbygget et fællesskab, hvor vores intention er at udvikle messen sammen,” fortæller Mads Eriksen, direktør hos Dypång Management.
Netop fællesskabet og sammenholdet er vigtig for udstillerne på Aarhus Fashion Week. Det fortæller Signe Kierkegaard, Area Manager hos accessoriesbrandet Markberg:
“Vi har faktisk valgt at dele en stand med dametøjsmærket La Rouge. Vi har i mange år stået overfor hinanden på CIFF, og vi har altid haft det godt sammen. Nu har vi så valgt at slå os sammen, da vores mærker også supplerer hinanden rigtig godt. Og vores kunder kan godt lide, at vi samarbejder på den måde.”
For Markberg skiller messen i Aarhus sig ud ved at være mere seriøs.
“Her er ikke særlig mange, der snuser rundt og leder efter inspiration. Folk kommer her for at købe. Her er en anden ro og tid til gode snakke med vores kunder. Det er ekstra vigtigt i disse tider, hvor relationer er vigtige. Vi har heldigvis formået at beholde alle vores kunder. Derudover er messen virkelig hyggelig. Vi snakker meget med hinanden indbyrdes, og selve rammerne er hyggelige,” siger Signe Kierkegaard.
Hos La Rouge er er indehaver Malene Bundgaard Lassen også glad for den jyske modemesse.
“Det er nemmere for kunderne med sådan en samlet salgsmesse. Indkøberne sparer en masse tid og kan tage salgsmøder hos flere brands samtidig. For mig giver det også mening at gøre det på denne måde, da vi ikke har mange ansatte og tid til at komme rundt i hele landet. Her har vi roen og plads til fordybelse med vores kunder.”
Foto: pej gruppen