Message fordobler sin tilstedeværelse på det norske marked ved at åbne tre fysiske butikker i Oslo. Udvidelsen sker ikke kun fysisk, men også digitalt ved lancering af en norsk onlineshop.

Den danske modekæde Message har i forvejen tre butikker i Norge. Nu fordobler Message antallet af butikker ved at åbne tre nye i Oslo i perioden august-oktober 2018. Sammen med de nye butikker lanceres også en norsk onlineshop, som skal fungere på lige fod med den danske version.

”Norge er et meget stort land, hvor mange har langt til butikkerne, og derfor tror vi også, at vores onlineshop har gode betingelser her,” fortæller Carsten W. Lauritsen, grundlægger og adm. direktør hos Message, i en pressemeddelelse.

Han tilføjer, at det ikke er nok at oversætte sin hjemmeside for at få succes med e-handlen i Norge, men at der er nogle toldmæssige udfordringer, som skal løses. Message forventer at få styr på logistikken, så den kan gå i luften online den 1. september 2018.

Læs også: Message: Onlinesuccesen bygger på retailerfaring

”Vores mål er, at Message bliver fuldt udbygget som kæde. Uden vi behøver at overeksponere os i Norge, så mener vi, at vi kan komme op og få et sted mellem 15-20 butikker. Det ligger dog længere ude i fremtiden,” siger Carsten W. Lauritsen.

Det er ikke kun i Norge, at Message mærker fremgang. Også på markeder som Holland og Tyskland, hvor der ikke er Message-butikker, men hvor der er en del wholesale-aktivitet.

I øjeblikket er Norge det eneste udenlandske marked, hvor Message har butikker, men efterårets satsning kan blive startskuddet for udvidelse til andre udenlandske markeder, meddeler virksomheden.