Woden lancerer et nyt samarbejde med den internationale topmodel Josephine Skriver. Et partnerskab, der ikke kun hylder dansk håndværk, men også sætter fokus på et innovativt skandinavisk materiale: fiskeskind.

Valget af ambassadør er ikke tilfældigt hos det aarhusianske skobrand Woden. Josephine Skriver er kendt for sin modekarriere og internationale anerkendelse, men måske mere interessant i denne sammenhæng er hun også kendt for sit engagement i modebranchen og sin stærke tilknytning til sine danske rødder:

“Vi har altid haft Josephine øverst på listen over personer, vi gerne ville samarbejde med – og da muligheden opstod var vi ikke et sekund i tvivl,” udtaler CEO for Woden, Carsten Holm, og fortsætter:

“Josephine Skriver står for alt det, vi værdsætter hos Woden. Hendes globale tilstedeværelse, hendes indsigt i modebranchen kombineret med hendes stærke bånd til Danmark gør Josephine til den perfekte stemme for vores brand,” fortæller Carsten Holm.

Woden A/S’s omsætning udgør allerede 75% internationalt. Brandet tror, at en profil som Josephine Skriver vil være med til at styrke deres brandkendskab og identitet ud over Danmarks grænser. Derudover vil hun være med til at sætte fokus på det værdisæt, de arbejder ud fra.

Josephine Skriver er ikke kun ambassadør, men en aktiv del af processen fra idéudvilking til design og promovering. Topmodellen har udviklet sin egen produktlinje og med et samarbejde, der startede for otte måneder siden, har Wodens tilgang til design og marketing udviklet sig.

”Vi glæder os over at Josephine Skriver i større grad kan være med til at sætte Woden på det globale modekort, og vi ser frem til at folde hele samarbejdet ud,” slutter CEO Carsten Holm.

Innovation fra havet
Et grønnere fodaftryk har altid været et mindset, som Woden har arbejdet ud fra – blandt andet ved at have fokus på miljøvenlige materialer i deres skoproduktion. Med dette samarbejde har brandets fokus taget endnu et skridt opad. Samarbejdet har skubbet til opfattelsen af, hvordan et grønnere fodaftryk også kan inkluderes i overvejelserne om marketing og brugen af ny teknologi. Derfor er der gjort brug af AI-teknologi i de billeder, der lanceres for at mindske CO2-aftrykket ved at undgå rejser til eksotiske billedlokationer.

Den nye kollektion hedder Woden by Josephine Skriver og består af udvalgte styles, som topmodellen har arbejdet på sammen med Wodens designteam. Kollektionen gør i stor grad brug af fiskeskind, et spildprodukt fra fødevareindustrien, som bliver garvet på Wodens eget garveri, Nordic Fish Leather, beliggende på Island. Kollektionen omfatter forskellige modeller som f.eks. sneakers, mor-datter-sneakers og et nyt produktområde: højhælede sko. Skoen har en særlig hæl, der er beklædt med fiskeskind og integrerer samtidig Natural Soft-teknologien, som er kendt i brandets sneaker- og sandalkollektion.

Foto: Woden