Endnu et regnskabsår er afsluttet, og det betyder, at der på TØJs årlige Top 150-liste tegner sig et billede af, hvilke virksomheder der har oplevet den største nedgang. I denne artikel kan du få et smugkig på, hvem af modebranchens producenter og agenter, der befinder sig som årets maveplaskere.

Endnu en gang har Branchebladet TØJ – Fashion & Business Trends foretaget en stor regnskabsanalyse af modebranchens producenter og agenter. Den komplette analyse finder du i den kommende udgave af TØJ, som udkommer fredag den 29. november 2019.

Du kan dog allerede nu få et sneak peek på nogle af analysens resultater.

Denne gang løfter vi sløret for de virksomheder, der i regnskabsåret 2018 eller 2018/19 har oplevet den største tilbagegang på bundlinjen. Vi kalder dem for ’årets maveplaskere’. Vi tager ikke stilling til, om resultatet er positivt eller negativt – vi kaster blot lys over, hvem der har oplevet det største fald.

På listens 10. plads finder vi modekoncernen BTX Group A/S, som er gået fra et årsresultat på 1,1 mio. kroner i 2017 til -7,9 mio. kroner i 2018.

På listens 9. plads ligger børnetøjsvirksomheden Molo A/S. Virksomheden har på blot et år reduceret sit årsresultat med 9,3 mio. kroner og er således gået fra 14,5 mio. kroner på bundlinjen i 2017 til 5,1 mio. kroner i 2018.

På 8. pladsen ligger modevirksomheden Envii ApS, som har reduceret sit resultat med…

Vil du se, hvad resultaterne er, og hvilke virksomheder der ellers befinder sig på listen med årets maveplaskere? Den fulde regnskabsanalyse er med i TØJ nr. 4 2019, der udkommer den 29. november 2019 og sendes til alle abonnenter.

Er du ikke abonnent, kan du læse mere om et abonnement på TØJ her.