Danish Network Association har fået nyt dna i topledelsen. Jesper-Max Larsen er tiltrådt som adm. direktør ved årsskiftet og skal afhjælpe den kommercielle udvikling af endnu flere virksomheder.
I Danish Network Association (DNA) har man ansat 45-årige Jesper-Max Larsen som ny CEO. Han skal forsætte opbruddet mod de etablerede brancheorganisationer og konsulenthuse – en vision som DNA-stifterne, Christoffer Ritzau og Frederik Petersen, fikserede for fire år siden.
”Vores erfaring var, at alt for mange initiativer ikke blev til mere end intentioner. Der er sindssyg meget snak og tidsspilde. Vi er ‘do’ers by heart’, og vi ved, at kommerciel succes skabes gennem fokus, struktur, planlægning og en tæt opfølgning,” siger stifteren Christoffer Ritzau i en pressemeddelelse.
DNA møder efterspørgsel fra markedet, og hvis det forsætter, er den nye administrerende direktør første skridt i vækststrategien.
Læs også: Danish Network Association giver sig til kende
Jesper-Max Larsen har tidligere været filialdirektør i den finansielle branche, direktør i advokatfirmaet Bech-Bruun og senest CEO i arkitekt- og ingeniørfirmaet Gaihede. Forud har han erfaring som ekstern lektor på CBS gennem de sidste ti år, hvor han har undervist i strategisk ledelse, forandringsledelse og innovation.
Jesper-Max Larsen har desuden gjort sig til talsmand inden for styrkebaseret ledelse, og vil bruge den viden i det forestående arbejde hos DNA.
”Vi vil fortsat udfordre vanetænkning og den misforståede anvendelse af ‘best practice’ – for mig er ‘right practice’ langt vigtigere. Mennesker og virksomheder er unikke, vores medlemmer har en unik kompetence, og vores sparring sætter kommerciel strøm til den kompetence,” fortæller Jesper-Max Larsen.
Han melder sig endvidere klar til at udvikle DNA og gøre virksomheden til en endnu mere afgørende spiller – nationalt såvel som internationalt.