Den midtjyske børnetøjskoncern overtager et velkendt europæisk børne- og ventetøjsbrand. “Vi fortsætter med at følge vores strategi om at være den mest foretrukne multi-brandpartner inden for baby- og børnetøj, og med tilføjelsen af brandet og en ny kategori, ventetøj, ser vi frem til en spændende rejse,” fortæller salgsdirektøren.

Brands4Kids overtager det europæiske børne- og ventetøjsbrand Noppies, der er den største overtagelse i virksomhedens historie:

“Noppies er en stærk spiller inden for både e-handel, markedsplads og engroshandel, så mærket passer perfekt ind i vores globale rejse som en stærk multi-brandpartner i Europa, Nordamerika og Asien,” fortæller Michael Nederby, salgsdirektør hos Brands4Kids.

Brands4Kids har eksisteret siden 1946, og med overtagelsen af Noppies har brandporteføljen nu mere end 20 mærker inden for fashion, basic og outdoor:

“Vi har fokuseret på at opbygge en stærk platform og har holdt vores mærker og kategorier inden for baby- og børnetøj fra 0 til 16 år. Vi ser det som en succes for vores kunder at have én partner til at opbygge et langsigtet partnerskab med,” siger Michael Nederby og fortsætter:

“Noppies er et stærkt supplement for os, og sammen er vi førende i Tyskland, Belgien og Holland og godt positioneret for yderligere international vækst. Med denne overtagelse introducerer vi også den nye kategori af ventetøj i vores multibrand B2B-webshop, der er tilgængelig over hele verden. Med vores 4000+ B2B-kunder i 25 lande på tværs af tre kontinenter er vi godt positioneret som den foretrukne leverandør inden for kategorierne fashion, basic og outerwear.”

Global strategi og stærkt partnerskab
“Vi stræber altid efter at imødekomme kundernes krav – også de fremtidige. Vi ønsker at gøre det nemt for vores kunder at handle ét sted. Med overtagelsen af dette nye mærke og kategori har vi tilføjet en anden spændende vækstpille til vores forretning,” siger CEO Erik Andreæ.

Med overtagelsen fortsætter den midtjyske koncern succesen under ejerskabet af ‘Standard Investment’. Dette bliver den tredje store overtagelse inden for 1,5 år:

“Lige nu er vi foran vores strategi – inklusive udvidelse af salget i lande i hele Asien,” slutter Erik Andreæ.

Noppies hovedkvarter forbliver i Lelystad, Holland, hvor lager, design, salg, e-handel, finans og marketing er placeret.

Foto: Brands4Kids / Noppies