Efter mange opkøb i Danmark kigger den midtjyske børnetøjskoncern nu ud over landets grænser med opkøbet af det udenlandske multibrandhus.
Brands4Kids vækster internationalt med nyt opkøb af det hollandske multibrandhus United Brands:
”Sammen med opkøbet af high-end mærket Huttelihut i starten af 2023 ser vi fortsat en massiv kundetilgang, og vi har erfaret, at det stærke koncept, vi tilbyder vores kunder med basic, fashion og outdoor, er med til at sikre vores kunders vækst,” siger Michael Nederby, salgsdirektør i Brands4Kids.
3 nye brands i porteføljen
”For os er det vigtigt, at vi kender vores kunders behov og sikrer, at vi sammen lykkes med at tilbyde interessante varekategorier og brands, der kan sælge. United Brands har med deres 3 brands Rellix, Indian Blue Jeans og Daily 7 stor succes i Holland, Belgien og Tyskland,” siger Michael Nederby og fortsætter:
”Sammen med vores stærke positionering i Skandinavien og øvrige Europa sikrer vi nu den næste del af vores internationale rejse.”
Siden 2013 har hollandske United Brands udviklet børnetøjskollektioner til mærket Indian Blue Jeans. Med stifteren Margo Van den Elshout i front har dette mærke vokset markant, og i hhv. 2019 og 2020 kom Rellix Jeans og Daily7kids til.
”Alle 3 mærker dækker børnenes basale behov, og med Margos erfaring og ekspertise indenfor blandt andet jeans bliver vi samlet styrket til yderligere international vækst,” siger CEO Erik Andreæ og fortsætter:
“Markedet strammes til derude, så vi ser vigtigheden af at samle kræfterne. Med dét mener jeg, at det skal være let for kunderne at handle ét sted. Dét der efterspørges, skal vi kunne imødekomme. Med opkøbet af de 3 nye mærker tilfører vi yderligere et fokusområde til vores forretning, nemlig juniorsegmentet. Rellix Jeans og Indian Blue Jeans har et stærkt fokus på børn mellem 8 til 18 år, og dermed dækker vi alle behov fra baby til junior.”
Foto: Brands4Kids