Den danske onlineportal Miinto forventer stærk opbakning fra de lokale modebutikker, når de midt november introducerer deres koncept på et nyt marked.
‘Shop lokalt online’ er et koncept, der appellerer til forbrugere i stadig flere lande. Danske Miinto, der samler lokale modebutikker på en fælles onlineportal, er netop gået ind på det schweiziske marked.
Schweiz er et attraktivt marked, da 87 % af alle schweizere er på internettet, omsætningen for varer og tjenesteydelser online i 2017 lå på 55 mia. kroner, og eftersom landet har mere end otte millioner modebevidste indbyggere, skriver Miinto i en pressemeddelelse.
Country Manager for Miinto Switzerland, Tina Munkholm, forventer, at man allerede inden for det første år vil samarbejde med de 50 bedste lokale modebutikker med en klar modeprofil og et sortiment af både internationale og lokale mærkevarer. Tina Munkholm uddyber:
“Schweiz er præget af multibrand-butikker med et udsøgt sortiment af lokale og internationale mærker med høj profil. Med noget nær den højeste personlige indkomst i Europa har de overskud til at tænke på både CSR, fairtrade og i det hele taget sætte kvalitet over kvantitet.”
Schweiz ligger midt imellem verdens modemetropoler: Paris, Milano og London, og er derfor allerede præget af internationale online spillere. Miinto mener, at de kan differentiere sig med deres koncept og give de eksisterende portaler konkurrence. Konrad A. Kierklo, stifter af Miinto, udtaler:
“Det giver simpelthen ingen mening for os, hvorfor forbrugere på et lokalt marked skal købe deres varer i en udenlandsk webshop, når produkterne allerede ligger på hylderne lokalt. Når vi samler 200 af de bedste lokale butikker i et land, kan vi vise et meget bredt og solidt udvalg af de bedste internationale og nationale mærker, samtidig med at vi kan levere varerne hurtigere og sikre, at de fysiske butikker også stadig findes i fremtiden, fordi vi er ægte lokale.”
Miinto.ch introduceres i midten af november.