Størstedelen af det danske børnetøjsbrand, som blev grundlagt for otte år siden, er blevet solgt til en britisk kapitalfond.
Det er ikke kun i Danmark, at det danske succesbrand Konges Sløjd, som blev grundlagt af Emilie Konge for otte siden, er populært. Det viser sig, at også den britiske kapitalfond 3i har fået øjnene op for det danske børnetøjsbrand, og Emilie Konge har nu solgt størstedelen af virksomheden i en milliardhandel, skriver Finans.
Hvad kapitalfonden har betalt for handlen, er ikke blevet oplyst, men forventningerne er store til det nye samarbejde.
”Emilie (Konge red.), ledelsen og bestyrelsen fortsætter som medejere. Emilie (Konge red.) bliver hovedejer på den side. Vi har valgt at indgå partnerskab med 3i, fordi den succesfuldt har været med til at skalere andre consumer brands på verdensplan. Specielt i Asien og USA, som er nye, store markeder for os, og derfor har vi inviteret kapitalfonden med i familien,” siger bestyrelsesformanden i Konges Sløjd, Peter Duedahl Sørensen, til Finans.
Efter kun otte år på markedet bliver Konges Sløjd i dag solgt i 60 lande, og på verdensplan kan man finde det danske børnetøjsbrand hos mere end 900 forhandlere.
Kilde: Finans
Foto: Konges Sløjd