Det går stærkt hos Løvens Hule-deltager Basic Apparel. I 2021 er brandet vækstet med 300 procent og er nu klar til at slå dørene op til den første fysiske butik, så forbrugerne får den fulde helhedsoplevelse.
Når det danske modebrand Basic Apparel åbner dørene til deres flagship store i dag den 10. december, er målet at invitere kunderne helt ind i kernen af Basic Apparels univers. Desuden skal butikken understøtte brandets bæredygtige identitet og B2B-salget.
”Den fysiske butik er et naturligt next step for os. Vi er vækstet med 300 procent alene i 2021, så timingen er på plads. Der er noget troværdighed og autencitet i at kunne møde vores kunder i vores egen butik. Kunderne skal have en 360 graders oplevelse af vores brand og univers, og det får vi nu mulighed for med butikken beliggende på den ikoniske Kronprinsensgade i København,” udtaler direktør og grundlægger Camilla Balle i en pressemeddelelse.
Den nye butik er ikke kun målrettet brandets kunder, men også mod de mere end 250 forhandlere fordelt på nøglemarkeder. Derfor er butikken også født ud af et ønske om at styrke forhandlernes position yderligere ved at styrke identiteten og give kunderne et endnu større tilhørsforhold til det danske brand. Og det er ikke tilfældigt, at det sker netop nu, fortæller Camilla Balle:
Der har været fart på, siden vi deltog i Løvens Hule i 2020, og Jesper Buch kom ombord. Vi er nu klar til at åbne vores første butik, hvilket glæder mig helt vildt. Med en fysisk butik kan vi skabe nogle helt nye brandoplevelser, som kan differentiere os og bringe os endnu tættere på kunden.”
Butikken i København er den første af sin art, men planen er, at den ikke skal stå alene længe.
”Vi kommer i mål med den plan, vi lagde for 2021. Det er en vigtig del af strategien at udvide tilbuddet til vores kunder og forhandlere ved at styrke universet med en fysisk butik. Vi har en roll-out plan på plads, men hvor og hvornår næste butik åbner, vil tiden vise,” siger investor Jesper Buch.
Kundeoplevelse med gode vibes
Butikkens interiør og indretning afspejler visionen om fokus på den gode kundeoplevelse og bæredygtighed på alle parametre; både i butik og kollektionerne.
”Udgangspunktet for butikken er at skabe den sjove oplevelse fyldt med gode vibes. Man kan købe et produkt online, men ikke en oplevelse. Derfor har vi lagt lidt ekstra kræfter i eksperimentelle og digitale koncepter i butikken. Vi ønsker at skabe en god og hyggelig atmosfære og håber, at det kan give vores kunder et øjebliks selvforkælelse,” fortæller Camilla Balle.
Med åbningen præsenterer Basic Apparel samtidig et nyt NOOS-program med økologisk certificerede basisprodukter samt en denimlinje. Butikken åbner på Kronprinsensgade 10.
Foto: Basic Apparel